خبرگزاری کار ایران

مورینیو: شیوه دفاع کردن ما شیوه‌ای متفاوت است/ پوگبا خیلی خوب بازی کرد

سرمربی پرتغالی منچستریونایتد با ابراز رضایت از پیروزی قاطع تیمش برابر «قدیس‌ها»، از هافبک فرانسوی شیاطین سرخ به‌عنوان یک پدیده یاد کرد.

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال منچستریونایتد شب گذشته (جمعه) دومین پیروزی خود در دومین هفته از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس را با تحمیل شکست 2 بر صفر به ساوتهمپتون کسب کرد، اما ژوزه مورینیو معتقد بود که شاگردانش می‌توانستند با اختلاف بیشتری بر تیم میهمان غلبه کنند.

مورینیو که برای اولین بار تیمش را در یک بازی خانگی در اولدترافورد هدایت می‌کرد پس از این بازی که در آن زلاتان ابراهیموویچ هر دو گل شیاطین سرخ را به‌ثمر رساند، در کنفرانس خبری پس از بازی به ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش پرداخت.

مورینیو اظهار داشت: ما به اندازه کافی خوب بازی کردیم که استحقاق این پیروزی و کنترل بر اوضاع را داشته باشیم. من می‌دانم که از نظر تملک توپ ساوتهمپتون آمار بهتری داشت، اما استفاده از تاکتیک لوزی بسته برای دور نگه داشتن توپ از حریف خوب است. با این حال حریف موقعیت خطرناکی به‌وجود نیاورد و ما همیشه بازی را تحت‌ِکنترل داشتیم. نتیجه بازی می‌توانست از این هم بهتر باشد.

آقای خاص افزود: تیم ما در حال سپری کردن یک سیر طبیعی از تغییر و تحولات است و سریع‌تر از کاری که ما داریم با شیوه فوتبال بازی کردن‌مان انجام می‌دهیم و شیوه‌ای که تیم دفاع می‌کند، غیرممکن است چون  و دفاع منطقه‌ای به مراتب سخت‌تر از دفاع نفر به نفر است. داشتن توقعات بیشتر از این از بازیکنانی که با روحیه‌ای فوق‌العاده و سختکوشی کار می‌کنند، غیرممکن است و من از آنها راضی‌ام.

در ثبت اولین پیروزی خانگی منچستریونایتد در فصل جدید لیگ برتر انگلیس، پل پوگبا، هافبک جدید این تیم که اولین بازی‌اش را پس از بازگشت به اولدترافورد برای شیاطین سرخ انجام داد، عملکردی داشت که مورینیو را به تحسین واداشت.

آقای خاص درباره بازی گران‌قیمت‌ترین بازیکن جهان عنوان کرد: به نظر من پوگبا خیلی خوب بازی کرد. همه چیز واقعاً خوب بود. پوگبا هم کار انفرادی‌اش خوب بود و هم در کار گروهی دارد یاد می‌گیرد که چطور در کنار ما بازی کند. من از عملکرد او بسیار راضی‌ام. ما باید پیشرفت کنیم و یک روز امیدوارم که پوگبا بتواند هجومی‌تر بازی کند، اما او آزادی عملی را که در این بازی داشت، نیاز دارد. من بیشتر از این نمی‌توانم از او رضایت داشته باشم. پوگبا یک پدیده است و نشان داد که در قالب یک ستاره اعتمادبه‌نفس فراوانی دارد.

مورینیو پیش از بازی گفته بود که امکان دارد برای دقایقی به پوگبا میدان بدهد، اما هافبک پیشین یوونتوس 90 دقیقه کامل در میدان حضور داشت. سرمربی پرتغالی شیاطین سرخ در این مورد هم تأکید کرد: پوگبا داشت کارش را عالی انجام می‌داد. اینکه او در اولین حرکتش که حرکت بدی بود، توپ را لو داد و یک ضربه آزاد را به حریف تقدیم کرد، نشان می‌دهد که حتی بعد از این می‌توانید در او اعتمادبه‌نفس و شخصیت بیشتری ببینید، در حالی که او در همین بازی هم بسیار مطمئن و با اعتمادبه‌نفس کار می‌کرد. با توجه به اینکه این اولین بازی او در این فصل بود، به‌نظرم یک پدیده بود.

مورینیو در پاسخ به این سؤال که آیا پوگبا به بازی در پستی که در دیدار برابر ساوتهپمتون به او داده شده بود، بازی به‌عنوان یک هافبک نفوذی که در کنار مروان فلینی، ادامه خواهد داد، گفت: نمی‌دانم منظورتان چیست. ما باید یک برنامه بازی مشخص را حول محور پوگبا بسازیم و او باید آزادانه بازی کند.

گل دوم منچستریونایتد با یک ضربه پنالتی به ثمر رسید و این ضربه را زلاتان ابراهیموویچ به جای کاپیتان وین رونی که معمولاً پشت پنالتی‌های شیاطین سرخ می‌ایستد، زد.

سرمربی پیشین چلسی درباره اینکه چرا ایبرا این پنالتی را زد، گفت: من سه نفر را برای پنالتی زدن مأمور کرده‌ام. پل، وین و زلاتان. وین و پل به زلاتان گفتند که او نفر اول است و اگر به‌هر دلیلی نمی‌خواهد پنالتی را بزند، آن‌ها هستند.

یکی از نکات خوشحال‌کننده بازی برای مورینیو، واکنش خوب هواداران به بازیکنان او به شیوه‌ای متفاوت از همیشه بود، مخصوصاً در مورد مروان فلینی که تا فصل گذشته از سوی برخی هواداران من‌یونایتد هو می‌شد. مورینیو معتقد است تماس تلفنی که او با فلینی داشت، به هافبک پیشین اورتون کمک کرده است، اعتمادبه‌نفس خود را زنده کند.

مورینیو اظهار داشت: یک بازیکن تیم ما محبوب نبود و همه می‌گفتند که او می‌رود و اینکه من به او اعتقادی ندارم. اما یک تماس ساده بعد از مراسم معارفه‌ام به عنوان سرمربی منچستریونایتد، خیلی چیزها را تغییر داد. من به فلینی گفتم: همه چیزهایی که خوانده‌ای را فراموش کن. با من باش، قطعاً جایی نمی‌روی.

 

کد خبر : ۴۰۲۳۱۸