خبرگزاری کار ایران

رییس اسبق سازمان تربیت بدنی در گفت‌وگو با ایلنا:

مهماندوست افتخار ورزش ایران است نه مزدور/دولت نهم و دهم پول داشت ولی مدیریت نداشت/من و طالقانی به بنا میدان دادیم

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در خصوص المپیک 2016 و بعضی حاشیه‌های آن صحبت‌هایی را مطرح کرد.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با اظهارات پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص مهماندوست، سرمربی تکواندو آذربایجان در المپیک و مزدور خطاب نمودن او گفت:‌ متاسفانه این تعبیر درستی نبود. در عالم حرفه‌‌ای ورزش مسائل ملیتی، غیرت و همیت اهمیت زیادی دارد ولی این دلیل نمی‌شود که فردی که مطابق اصول حرفه‌ای و بین المللی اعم از این که ورزشکار یا مربی باشد به تیم دیگر رفته آن را مزدور خطاب کنیم، من فکر می‌کنم انتقال خبر اشتباه بوده چون بعید است رئیس فدراسیونی چنین حرفی را بزند اگر هم چنین چیزی واقعیت داشته باشد این حرف درستی نیست.

محسن مهرعلیزاده ادامه داد: بر عکس ما باید افتخار کنیم که نه یک نفر بلکه ده‌ها و صدها مربی ایرانی در خارج از کشور فعالیت کنند و آموزش بدهند، این نشان دهنده اشراف و نفوذ ورزش ایران است و باید به آن ببالیم.

وی در مورد نتایج کاروان اعزامی ایران به المپیک ریو گفت: در نگاه اول نتایج بد نبود اما باید به صورت تحلیلی به این موضوع نگاه کرد، بیشتر افراد نتایج این المپیک را با گذشته مقایسه می‌کنند در صورتی‌که این قیاس اصلا درست نیست.

مهرعلیزاده تصریح کرد: المپیک حاصل کار یک سال، دو سال و یا چهار سال نیست بلکه حاصل کار هشت تا 10 سال قبل است. به طور مثال در کشتی فرنگی، همه محمد بنا را قبول دارند اما این انتقاد را مطرح می‌کنند که نباید تیم چهار سال پیش را برای المپیک می‌آورد. با این حال او تیمی را به ریو برد که در لندن موفق شده بود.

مهرعلیزاده تصریح کرد: در دورانی که من مسئول ورزش کشور بودم و آقای طالقانی رئیس فدراسیون کشتی بود محمد بنا از همان زمان کار خود را شروع کرد و بعد از 8 سال در لندن نتیجه گرفت. جنس المپیک همین است که حاصل برنامه‌ریزی بلندمدت است.

وی ادامه داد: نتایج لندن حاصل کار 8 تا 10 سال پیش از آن بود اما ما در 8 سال گذشته و در دولت نهم و دهم در زمینه سرمایه‌گذاری در رشته های مختلف ورزشی افت شدیدی داشتیم و آن افت الان دارد خودش را نشان می‌دهد.

مهرعلیزاده در پاسخ به این سوال که در دولت احمدی نژاد، کشور از لحاظ مالی کمترین مشکل را داشت گفت: آن زمان پول زیاد بود اما مدیریت نمی‌شد این مطلب باعث شد که ما توقع زیادی از کاروان ایران نداشته باشیم موفقیت لندن حاصل کار 8 تا 10 سال قبل بود اما امروز ما در این بازه زمانی کاری نکردیم که انتظار نتیجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: الان باید خیلی دقیق و با نگاه بلندمدت شروع به کار کنیم تا بتوانیم در المپیک توکیو جایگاه خوبی داشته باشیم. المپیک حاصل کار درازمدت و پر‌مایه است و دیگر آنکه مدیریت صحیح اعم از تشویق و یک سری ریزه‌کاری‌ها می‌تواند به ما کمک کند. در این سه سال انصافا کارهای خوبی انجام شده اما از لحاظ کار بلندمدت ما هنوز فعالیتی نداشته‌ایم.

 

 

کد خبر : ۴۰۳۵۳۱