خبرگزاری کار ایران

نقدی بر ادبیات تند رئیس فدراسیون تکواندو

تنها مشکلی که گریبا‌ن‌گیر تکواندوکاران ایران در المپیک شد مشکلات روانی بود. عدم آرامش روانی باعث شد تا تکواندوکاران ایرانی که در صدر رنکینگ بهترین تکواندوکاران جهان حضور دارند از نظر فنی نتوانند کیفیت خوبی داشته باشند.

یوسف کرمی، دارنده مدال برنز المپیک آتن- در اینکه کادرفنی تیم ملی تکواندوی ایران برای آماده کردن تکواندوکاران المپیکی زحمت کشیده و توانسته است در رقابت‌های جهانی و آسیایی مدال‌های رنگارنگی کسب کند شکی نیست، ولی باید توجه داشته باشیم که تیم ملی برای شرکت در رقابت‌های المپیک خود را آماده می‌کرد و باید در این رقابت‌ها نتیجه لازم را به دست می‌آورد و با مدال به کشور باز می‌گشت.

به‌نظرم تنها مشکلی که گریبا‌ن‌گیر تکواندوکاران ایران در المپیک شد مشکلات روانی بود. عدم آرامش روانی باعث شد تا تکواندوکاران ایرانی که در صدر رنکینگ بهترین تکواندوکاران جهان حضور دارند از نظر فنی نتوانند کیفیت خوبی داشته باشند. متاسفانه ما شاهد نمایش ضعیفی از سه تکواندوکار ایرانی بودیم. من خودم چنین شرایط سختی را در المپیک لندن تجربه کردم. شرایط المپیک بسیار خاص است. من تا روز قبل از شروع رقابت‌های المپیک روحیه خوبی داشتم ولی روز مسابقه همه چیز برعکس شد و من نتوانستم در دومین حضورم در المپیک به مدال دست یابم.

فدراسیون تکواندو همه امکانات لازم را در اختیار تیم ملی قرار داد تا آنها بتوانند در المپیک موفق شوند. کادر فنی همه برنامه‌های خود را به طور کامل انجام داد و به هر سفری که خواست اعزام شد. هر بار که من در تمرینات تیم ملی حاضر می‌شدم کادر فنی، المپیک را پرمدال پیش‌بینی می‌کرد و همه جامعه تکواندو از چنین پیش بینی خوبی خوشحال می‌شدند و انتظار شروع رقابت‌های المپیک را می‌کشیدند، اما خانواده تکواندوی ایران در المپیک شکست خورد.

نباید از این موضوع بسیار مهم گذشت که هرچقدر پسران تکواندوکار ایران نتوانستند نتیجه خوبی کسب کنند، تنها نماینده بانوان ایران توانست به یک مدال با ارزش دست یابد و هم بانوان تکواندوی ایران را صاحب اولین مدال المپیک کرد و هم ورزش بانوان ایران را به اولین مدال بانوان در تاریخ رقابت‌های المپیک رساند. می‌توانم بگویم کیمیا علیزاده در جهت عکس سه نماینده مردان ایران حرکت کرد و به مدال المپیک رسید.

همه تیم‌ها و همه قهرمانان شکست می‌خورند و بسیاری از قهرمانان شناخته شده ورزش جهان که صاحب رکوردهای دست نیافتی هستند در المپیک از کسب مدال باز می‌مانند ولی هیچ وقت به کسی توهین نمی‌کنند و با لقب‌های نادرست دیگران را متهم نمی‌کنند. متاسفانه در این دوره از رقابت‌های المپیک وقتی تیم ملی تکواندوی پسران ایران نتوانست نتیجه لازم را کسب کند رییس فدراسیون که باید الگوی سایرین باشد ادبیاتی به کار برد که در فرهنگ قهرمانی ما ایرانیان بیگانه است. ما از مسئولان ورزش کشور انتظار داریم تا فرهنگ ورزش پهلوانی را در راس همه فعالیت‌های خود قرار دهند و مطابق ادبیات و فرهنگ ما فعالیت کنند. ما باید در هر جایگاهی که هستیم واقعیت را بپذیریم. اگر شکست خوردیم و اگر پیروز شدیم. قبول شکست می‌تواند نوعی پیروزی باشد. پذیرفتن اشتباهات بار سنگین شکست را کمتر می‌کند و فضای آینده را برای کسب موفقیت هموارتر خواهد کرد.

 

کد خبر : ۴۰۳۷۱۸