خبرگزاری کار ایران

فغانی: در ماراکانا 70 هزار تماشاگر بدون لیدر به تشویق تیم‌ محبوب‌شان مشغول بودند

داور بین‌المللی کشورمان گفت: من با تمام وجود از قضاوت در المپیک لذت بردم. باید بگویم بعد از قضاوت در فینال جام باشگاه‌های جهان فکر نمی‌کردم چنین بازی مهمی را به من بسپارند.

به گزارش ایلنا، علیرضا فغانی که موفق شده بود فینال مسابقات فوتبال المپیک ریو را قضاوت کند، حرف‌هایش را این طور آغاز کرد: در کشورمان پتانسیل علمی و ورزشی زیادی داریم، فقط این جوان‌ها و اصلاً‌ همه ما نیاز به توجه و نگاه ویژه برای پیشرفت داریم.

وی افزود: قبل از اعزام ما به المپیک، یک مراسم بدرقه برای حاضران در المپیک برگزار شد که داوران هم به این مراسم دعوت شده بودند. با اینکه ما هم آنجا بودیم، ولی در آن مراسم فقط در مورد ورزشکاران بحث شد و همه چیز در مورد آنها بود. حتی مبلغی به‌عنوان پاداش برای ورزشکاران در نظر گرفتند، اما هیچ صحبتی در خصوص پاداش سایر اعضای حاضر در المپیک نشد. ما نیاز داریم که شأن‌مان حفظ شود که متأسفانه این طور نبود. 

فغانی با گفتن این جمله که «باید از نصرالله سجادی عذرخواهی کنم» اضافه کرد: وقتی سهراب مرادی مدال طلای وزنه‌برداری را به دست آورد، سجادی به سمت او رفت و به صورت عرق‌زده این ورزشکارمان بوسه زد. ما هم انتظار داشتیم بابت قضاوت در فینال و موفقیتی که برای ایران کسب کردیم، یک تشکر ساده از من و تیمم شود. البته ایشان گفتند قرار شده به اندازه ورزشکاران طلایی به ما هم پاداش تعلق بگیرد، اما ما احترام می‌خواستیم. در واقع دوست داشتم استقبال گرم‌تری از ما توسط سجادی انجام شود. این موضوع را در فرودگاه هم گفتم که باعث ناراحتی سجادی شد و از ایشان عذرخواهی می‌کنم، اما من چیزی را گفتم که در ذهنم بود. 

فغانی که با برنامه ورزش و مردم به صورت تلفنی صحبت می‌کرد، گفت: ما در ابتدا باید به این نتیجه برسیم که دنیا از انجام فوتبال به‌دنبال چه چیزی است؟ همه در پی لذت‌بردن و گذراندن اوقات فراغت هستند. در ماراکانا 70 هزار تماشاگر بدون لیدر به تشویق تیم‌ محبوب‌شان مشغول بودند. همه به‌دنبال تفریح بودند. هوادار آلمانی می‌توانست در بین هواداران برزیلی، تیم خودش را تشویق کند. مدیر، بازیکن و حتی داور در پی لذت بردن از فوتبال بودند.

وی ادامه داد: من با تمام وجود از قضاوت در المپیک لذت بردم. باید بگویم بعد از قضاوت در فینال جام باشگاه‌های جهان فکر نمی‌کردم چنین بازی مهمی را به من بسپارند، چون معمولاً فینال تورنمنت‌های مهم بین داوران در قاره‌ها تقسیم می‌شود، اما با تلاش زیاد و لطف خدا که شامل حال ما شد، توانستیم در دومین تورنمنت مهم دنیا سوت بزنیم. حتی یکی از مسئولان داوری فیفا در جمع داوران گفته بود شاید خیلی از شما اسم ایران را نشنیده باشید، اما این داوران ایرانی با تلاش خود توانستند به این نقطه برسند. این فرد داشت تلاش می‌کرد با نام بردن از ما و تلاشی که داشتیم، به داوران دیگر انگیزه پیشرفت بدهد.

داور بین‌المللی کشورمان با اشاره به تشکر ویژه حسن روحانی رئیس جمهور ایران از تیم داوری فوتبال در المپیک، در نهایت گفت: دیروز که کلیپ فرمایشات رئیس جمهوری را برایم ارسال کردند، افتخار کردم و برایم لذتبخش بود. با شنیدن این حرف‌ها و پشتیبانی‌ها، امید و انگیزه‌ام چند برابر شد. حالا امیدواریم پیشرفت بیشتری داشته باشیم و بتوانیم در ساختن داوران جوان هم کمک کنیم.

کد خبر : ۴۰۴۵۸۴