خبرگزاری کار ایران

سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با ایلنا:

در المپیک مزد زحمت‌مان را گرفتیم/برخی به جای نقد تخریب می‌کنند/همه شاهد ماجرای بهداد بودند

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران می‌گوید: به عنوان سرمربی تیم ملی برخی از نقدها را می‌پذیرم ولی عده‌ای در لباس یک منتقد سعی در تخریب نتیجه به دست آمده دارند.

سجاد انوشیرونی، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در المپیک 2016 ریو در خصوص نتایجی که تیم ملی وزنه‌برداری ایران در این رقابت‌ها کسب کرد، به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: مسابقات المپیک میدانی است که همه کشورها می‌خواهند قدرت ورزشی خود را به نمایش بگذارند. تیم ملی وزنه‌برداری ایران توانست دو مدال طلای المپیک کسب کند. این نتیجه چهارسال زحمت و تلاش ورزشکاران و عوامل فدراسیون بود. ما می‌توانستیم با مدال‌های بیشتر المپیک ریو را ترک کنیم ولی همه شاهد بودند که چه رفتاری با بهداد سلیمی کردند.

او در خصوص برخورد هیات ژوری با بهداد سلیمی ادامه می‌دهد: همه داوران المپیک با قاطعیت رای به صحیح بودن حرکت بهداد سلیمی دادند و حرکت او را با سه چراغ سفید ثبت کردند ولی هیات ژوری آن را رد کرد. ناداوری در خصوص بهداد سلیمی کاملا محسوس بود بسیاری به آنها اعتراض کردند ولی اعضای هیات ژوری تصمیم خود را گرفته بودند.

انوشیروانی در مورد شرایط تیم ملی وزنه‌برداری قبل از رقابت‌های المپیک خاطرنشان می‌کند: زمانی که من به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری انتخاب شدم تیم ملی شرایط مناسبی نداشت. به لحاظ شرایط سنی و تجربه‌ای که با بعضی از ملی پوشان داشتم ارتباط دوستانه و خوبی به وجود آمد و این یکی از دلایلی بود که آرامش به تیم ملی بازگشت. در نتیجه ما توانستیم نتیجه خوبی را در المپیک رقم بزنیم. در زمانی که تا رقابت‌های المپیک ریو باقی مانده بود فدراسیون به من اعتماد کرد و من هم جواب اعتماد او آنها را با کسب دو مدال طلا دادم. اعضای تیم ملی با اعتماد به نفسی که داشتند پا به میدان بزرگ المپیک گذاشتند.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در خصوص انتقاداتی که از او در جریان رقابت‌های المپیک شده است، ادامه می‌دهد: به عنوان سرمربی تیم ملی برخی از نقدها را می‌پذیرم و سعی در پوشاندن آنها دارم ولی عده‌ای فرق انتقاد و تخریب را نمی‌دانند و متاسفانه در لباس یک منتقد سعی در تخریب نتیجه به دست آمده دارند. باید توجه کرد که آنها در خانه رقابت‌ها را دنبال می‌کردند و من در سالن مسابقات باید تصمیم می‌گرفتم که چه وزنه‌ای باید انتخاب شود. برخی مسائلی را مطرح می‌کنند که هیچ نشانی از نقد در آن وجود ندارد و بیشتر معنای تخریب و حسادت دارد. آنها می‌گویند کادر فنی از ابتدا وزنه‌هایی را برای بهداد انتخاب کرده بود که او به مدال نقره برسد. در جواب باید بگویم اگر ما به فکر مدال نقره بودیم، چرا بهداد سلیمی در حرکت یک ضرب رکورد جهان و المپیک را شکست. اگر در حق بهداد سلیمی ناداوری نمی‌شد آنها چه چیز را بهانه قرار می‌دادند.

دارنده مدال نقره المپیک لندن در مورد ادامه همکاری خود با فدراسیون وزنه‌برداری به عنوان سرمربی تیم ملی می‌گوید: بعد از نتایجی که در المپیک ریو به دست آوردیم برنامه بلند مدتی را به فدراسیون دادم تا چشم اندازی بلند به آینده داشته باشیم. برای ادامه همکاری با فدراسیون مشکلی نمی‌بینم و امیدوارم که در آینده بتوانم نتایج بهتری با تیم ملی کسب کنم.

 

 

 

 

 

 

کد خبر : ۴۰۵۰۱۲