خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با ایلنا:

حدادی برای بازگشت به ایران مشکلی ندارد/مبلغ قراردادهای لیگ از اراده فدراسیون خارج است

کیهانی می‌گوید: بعد از المپیک هیچکدام از ورزشکاران را رها نخواهیم کرد و همچنان روی دوومیدانی‌کاران المپیکی نظارت خواهیم داشت.

مجید کیهانی، رییس فدراسیون دوومیدانی ایران در مورد نتایج کسب شده توسط تیم اعزامی دوومیدانی ایران به رقابت‌های المپیک 2016 ریو به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: تیم ملی دوومیدانی ایران توانست از نظر تعداد نفرات به کاروان المپیکی ایران کمک کند. متاسفانه ما نتوانستیم با مدال المپیک را به پایان برسانیم ولی باتوجه به نتایجی که کسب شد در چند رشته توانستیم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

او ادامه می‌دهد: از ده ماهه گذشته که فدراسیون را تحویل گرفتیم سعی کردیم به صورت عادلانه همه کسانی که سهمیه کسب کرده‌اند یا کسانی که شانس کسب سهمیه را دارند تحت پوشش قرار دهیم تا همه ورزشکاران ما در شرایط ایده‌آل پا به رقابت‌های المپیک بگذارند. نتایج کسب شده در برخی از رشته‌ها قابل قبول است و در برخی از رشته‌ها هم باید تمرکز بیشتری داشته باشیم.

کیهانی به امکاناتی که فدراسیون دوومیدانی در اختیار ورزشکاران المپیکی قرار داده بود اشاره و خاطر نشان می‌کند: ما تلاش کردیم که با توجه به اولویت امکانات را در اختیار ورزشکاران قرار بدهیم. احسان حدادی دوسال بدون مربی تمرین کرد ولی ما در کمتر از بیست روز برای او مربی انتخاب کردیم، همچنین برای همه ورزشکاران اردوهای بلند مدت خارج از کشور تدارک دیدیم.

او خاطرنشان می‌کند: اینکه چرا تفتیان توانست رکورد شکنی کند و به مرحله نیمه‌نهایی دوی 100 متر المپیک راه پیدا کند و سایر دومیدانی‌کاران نتوانستند نتایج مطلوبی کسب کنند، باید در مورد این ناکامی‌ها مطالعه شود و مشکلات موجود را شناسایی کنیم. همه تلاشمان را انجام می‌دهیم تا این مشکلات حل شود. بعد از المپیک هیچکدام از ورزشکاران را رها نخواهیم کرد و همچنان روی دوومیدانی‌کاران المپیکی نظارت خواهیم داشت.

رییس فدرسیون دوومیدانی در مورد آخرین وضعیت احسان حدادی خاطرنشان می‌کند: حدادی بعد از رقابت‌های المپیک با هماهنگی‌هایی که انجام شد برای برطرف کردن مصدومیت به آلمان سفر کرده است. حدادی از ناحیه زانوی پا دچار مصدومیت است و باید در آلمان جراحی شود. او پس از جراحی زانوی پا به ایران بازمی‌گردد تا خود را برای رقابت‌های آینده آماده کند. احسان حدادی برای ورود به ایران هیچ مشکلی نخواهد داشت.

کیهانی به دستمزد پایین ورزشکاران دوومیدانی در رقابت‌های لیگ ایران اشاره می‌کند و می‌گوید: میزان دستمزدی که باشگاه‌‌ها به ورزشکاران دوومیدانی پرداخت می‌کنند از اراده فدراسیون خارج است و ما در این خصوص نمی‌توانیم تصمیمی بگیریم. فدراسیون هم از مبلغ‌های پرداختی رضایت ندارد. در این مورد نظام باشگاه داری با کمک رسانه‌ها باید به کمک ورزش پایه ایران بیایند تا با غنی شدن باشگاه‌ها، ایران هم سهمی از مدال‌های توزیع شده در رقابت‌های دوومیدانی داشته باشد.

 

کد خبر : ۴۰۵۳۱۳