خبرگزاری کار ایران

مربی‌های بزرگ به جزئیات توجه می‌کنند

محصص: پنهان‌کاری کی‌روش توجیه فنی دارد

کارشناس فوتبال ایران گفت: حاصل موفقیت‌ مربی‌های بزرگ توجه کردن به جزئیات است

مرتضی محصص، کارشناس فوتبال ایران در مورد بازی ایران و قطر در مقدماتی جام جهانی به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: تیم ملی ایران در سال‌های گذشته عملکرد قابل قبولی مقابل قطر داشته است. ایران همواره یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های آسیا بوده است و من امیدوارم نتیجه قابل قبولی مقابل قطر کسب کنیم.

وی ادامه داد: حریف‌های اصلی ما در آسیا، ژاپن، کره‌جنوبی واسترالیا است. بازی با قطر اولین بازی ما در مقدماتی جام جهانی است و در واقع بازی اول تعیین کننده نیست. ما می‌توانیم اطلاعات ویژه‌ای از بازی با قطر به دست آوریم که در ادامه می‌تواند به ما کمک کند.  

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در مورد مخفی کاری‌های کی‌روش در اردوی ایتالیا و رسانه‌ای نکردن تمرینات تیم ملی، گفت: حاصل موفقیت‌ مربی‌های بزرگ توجه کردن به جزئیات است. مربی‌های کوچک به کلیات توجه می‌کنند و مربی‌های بزرگ جزئیات را در نظر می‌گیرند.

محصص ادامه داد: اتفاقا مربی‌های پرتغالی روی جزئیات بسیار تمرکز می‌کنند. آقای کی‌روش هم حتما دلیل محکمی برای این  کار داشته است.

کارشناس فوتبال ایران ادامه داد:‌ یکی از فاکتور‌های موفقیت که مربیان بزرگ به آن دقت می‌کنند توجه به بازیکنان ذخیره تیم‌ حریف است. اکثر مربی‌ها به اطلاعات یازده نفر اصلی تیم مقابل به دست می‌آورند اما مربیان کاربلد و بزرگ به بازیکنان ذخیره‌ هم توجه می‌کنند.

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در پایان گفت: امیدوارم تماشاگران زیادی برای این بازی به ورزشگاه آزادی بروند چرا که حضور تماشاگران یک فاکتور مهم برای موفقیت تیم است. من به نتیجه‌گیری تیم ملی ایران در این بازی خوشبینم.

 

کد خبر : ۴۰۵۳۹۷