خبرگزاری کار ایران

نماینده خانه ملت در گفت‌وگو با ایلنا:

ورزش کشور مشکلات ریشه‌ای دارد/ دلیلی ندارد که وزیر حد ورزش کشور را پایین بداند

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است ورزش کشور دچار مشکلات ریشه‌ای و عمقی است.

جلال میرزایی،‌ نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، درباره عملکرد کاروان ایران در المپیک ریو گفت: وضعیت ورزش کشور از اساس دچار مشکل است. باید برنامه‌ریزی‌های ورزش اصولی باشد. نحوه تخصیص بودجه ورزش به رشته‌های مختلف باید اصلاح شود. همان نحوه‌ای که در برنامه‌ریزی والیبال انجام شده است باید در بقیه رشته‌های ورزشی پیاده شود.

وی افزود: اولویتبندیهای ورزش باید تغییر کند. نگاه ما به ورزش باید حرفه‌ای و فنی باشد تا با یک برنامه‌ریزی مدون و اصولی بتوانیم ورزش را به سطح بهتری برسانیم در این خصوص باید از کشورهایی مثل چین الگو برداری کرد.

میرزایی در خصوص مصاحبه پرسروصدای وزیر ورزش این‌طور گفت: محمود گودرزی گفته است که حد ورزش کشور همین است که به عقیده من آقای گودرزی با این حرف به ورزش کشور انتقاد کرده است. گودرزی از وضعیت ورزش کشور عصبانی و ناراحت است. وگرنه دلیلی ندارد او سطح ورزش کشور را همین قدر بداند. ورزشکاران ما با موانع و مشکلات بسیار زیادی توانسته‌اند مدال‌آوری کنند که این نشان می‌دهد با برنامه‌ریزی خوب و اصولی می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

نماینده مردم ایلام در خانه ملت در خصوص مشکلات عمده ورزش کشور گفت: مشکلات اصلی ما در این حوزه، عدم فعالیت بخش خصوصی، کمبود بودجه دولتی، وضعیت بد تخصیص بودجه‌ها در ورزش و نبود برنامه‌ریزی فنی و مناسب در ورزش است. با رفع این مشکلات می‌توانیم از ورزشکاران انتظار درخشش در سطح جهانی داشته باشیم.

وی در پایان درخصوص تذکر نمایندگان مجلس به گودرزی گفت: وقتی حمایت درستی از وزیر نشده نباید به او فشار بیاوریم. به عقیده من بهتر است که ابتدا گودرزی را به مجلس فرابخوانیم و از او توضیح بخواهیم که دلایل نتایج بد ایران در المپیک را شرح دهد و سپس اگر نیاز شد به او تذکر بدهیم.

کد خبر : ۴۰۵۸۵۶