خبرگزاری کار ایران

سرنوشت کشتی فرنگی در دستان محمد بنا است یا شورای فنی؟

مصائب آقای خاص!

در صورتی که محمد بنا سرمربیگری تیم ملی را به صورت مشروط نپذیرد و درست یا غلط از تیم ملی کشتی فرنگی کنارگیری کند شاید همان بنایی خواهد بود که می‌شناختیم؛ مردی که می‌گوید اصول مربیگری من این است و آن را زیر پا نمی‌گذارم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با شش کشتی‌گیر به المپیک 2016 ریو اعزام شد. تیمی که با المپیک لندن تغییر چندانی نداشت. تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن توانست با کسب سه مدال طلا توسط حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی نتیجه خیره کننده‌ای را در رقابت‌ها المپیک کسب کند. کاروان ورزشی ایران با این سه طلا توانست بهترین نتیجه تاریخ ورزش ایران در رقابت‌های المپیک را رقم بزند. قبل از شروع رقابت‌های المپیک 2016 ریو آنقدر انتظارات از تیم محمد بنا بالا بود که حتی با کسب دو مدال برنز از ورزشی که پیش از حضور محمد بنا شانسی برای کسب مدال در رقابت‌های المپیک نداشت باز هم رضایت بخش نبود.

محمد بنا بعد از کسب دو مدال برنز توسط سعید عبدولی و قاسم رضایی مورد انتقاد برخی از اهالی کشتی قرار گرفت، آنها محمد بنا را مغرور و خود محور خواندند. از گوشه کنار فدراسیون اینگونه به گوش می‌رسد که باید برای ماندن یا نماندن محمد بنا در راس تیم ملی کشتی فرنگی تصمیم گیری شود. هر چند فدراسیون کشتی بعد از پایان رقابت‌های المپیک حمایت خود را از محمد بنا اعلام کرد اما تفاوت سه مدال طلا و دو مدال برنز آنقدر چشمگیر است که صدای هر منتقدی به گوش خواهد رسید. آنچه در این روزها مخاطبان پرافتخارترین ورزش ایران را به خود مشغول کرده ماندن یا نماندن محمد بنا در راس تیم ملی کشتی فرنگی است.

 یکی از منتقدان اصلی محمد بنا شورای فنی تیم ملی کشتی فرنگی است. آنها معتقدند که باید در خصوص محمد بنا تصمیم گیری کنند و با مشورت‌ها و جلساتی که برگزار خواهند کرد، سرنوشت تیم ملی کشتی فرنگی  را رقم بزنند و در خصوص ماندن یا رفتن آقای خاص کشتی فرنگی تصمیم گیری کنند.

حذف محمد بنا از تیم ملی توسط شورای فنی تیم ملی کشتی فرنگی دور از ذهن است. آنها نمی‌‌خواهند با کنار رفتن یکی از محبوب‌ترین چهره‌های ورزش ایران خود را زیر سوال ببرند. گویا تنها موردی که خاطر شورای فنی را مکدر کرده است برخی روحیات خاص محمد بنا است. آنها می‌خواهند محمد بنا همانند رسول خادم از نظرات شورای فنی استفاده کند اما تفاوت شورای فنی کشتی آزاد با شورای فنی کشتی فرنگی بسیار است. به عنوان مثال آنها می ‌خواهند با برگزاری رقابت‌های انتخابی و فرایند‌های مختلف اعضای تیم ملی کشتی فرنگی را انتخاب شوند. آنها می‌خواهند به نوعی مربیگری محمدبنا مشروط باشد. همانطور که خود محمد بنا هم پیش از المپیک گفته بود با بهترین نفرات عازم المپیک خواهد شد ولی اینکه شورای فنی اعتقاد به برگزاری مسابقات گزینشی دارند خود جای سوال است. چه کسانی می‌توانستند جانشین کشتی‌گیران تیم ملی در رقابت‌های المپیک ریو شوند؟

اگر فرض را بر این بگذاریم که محمد بنا شرایط شورای فنی را بپذیرد و در تیم ملی ماندگار شود و در ادامه نتواند نتایج خوبی کسب کند، باید کار آقای خاص کشتی فرنگی جهان را تمام شده بدانیم زیرا او هم اصول مربی‌گری خود را کنار گذاشته است و به خواسته‌های دیگران تن داده و در این شرایط او دیگر سکان‌دار اصلی تیم ملی کشتی فرنگی نخواهد بود. از سوی دیگر اگر محمد بنا نتواند برای تیم خود تصمیم گیری کند محبوبیت او هم زیر سوال می‌رود و دیگر مردم او را به عنوان نفر اول کشتی فرنگی ایران نمی‌شناسند. این بدان معنی است که محمد بنا با حداقل قدرت به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران انتخاب شده است.

اما در صورتی که محمد بنا سرمربی‌گری تیم ملی را به صورت مشروط نپذیرد و درست یا غلط از تیم ملی کشتی فرنگی کنارگیری کند همان محمد بنایی خواهد بود که در دو المپیک‌ برای ایران پنج مدال کسب کرده است و بر اصول مربیگری خود ایستادگی کرده و محبوبیت خود را همچنان محفوظ نگه داشته است.

این امکان هم وجود دارد که محمد بنا از سرمربیگری تیم ملی کناره گیری کند و خود بر راس شورای فنی کشتی فرنگی بنشیند و برای آینده این رشته تصمیم گیری کند و همچنان در ادامه کار بر چگونگی فعالیت تیم ملی بزرگسالان و تیم‌های پایه با مشورت اعضای شورای فنی نظارت داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر : ۴۰۶۱۵۴