خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم ملی قطر: ایران شانس اول صعود است/ قدرتمان را فردا نشان می‌دهیم

سرمربی تیم ملی فوتبال قطر می‌گوید تیمش با آمادگی کامل به مصاف ایران آمده است.

به گزارش ایلنا، خوزه دانیل کارینو، سرمربی تیم ملی قطر در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر تیم ملی ایران در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه گفت: فردا اولین بازی مقدماتی شروع می‌شود و بازی اول با ایران است. صدرنشین آسیا است. وقت خوبی برای آنالیز بازی داشتیم. ایران شانس نخست صعود از گروه است. ما با آمادگی کافی پای به این میدان می‌گذاریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تغییر تابعیت بازیکنان کشورهای دیگر به کشور قطر، تاثیری برای فوتبال این کشور دارد، گفت: من خودم نمی‌دانم در سال 2022 سرمربی قطر هستم یا نه. تمامی کشورها بر اساس قوانین فیفا کار می‌کنند. تغییرات همیشه وجود دارد. فرانسه و آلمان هم از بازیکنان خارجی استفاده می کنند. این تغییرات همیشگی خواهد بود. ما هم یکی از این شاخه هستیم.
 
سرمربی تیم ملی فوتبال قطر درباره حضور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه نیز گفت: می دانیم که به کجا آمده‌ایم و کجا بازی می کنیم. تماشاگران ایرانی و تیم ایران را می‌شناسیم. تیم ایران از اول تهاجمی خواهد بود. تمامی فکر و اندیشه ما بر این بازی است. بازی نود دقیقه است و تیمی قبل از بازی برنده نیست. ایران اولین شانس صعود به مرحله بعد است. ما تمام تلاش مان را می‌کنیم.
 
کارینو درباره اردوی اخیر تیم ملی قطر در سوییس گفت: اردوی ما در سوییس برای این بود که به صد درصد آمدگی برسیم و به شما اطمینان می دهم که به این آمادگی رسیده‌ایم.
 
سرمربی تیم ملی قطر درباره شناختش از بازیکنانی مانند اشکان دژاگه و دیگر بازیکنان ایرانی که پیش از این مربی آن ها بوده است، گفت: بازیکنای ایرانی شخصیت فوق العاده بالایی دارند. شخصا با اشکان کار کردم. با شخصیت ایرانی ها آشنا شده‌ام. بررسی ما کاملا بر روی تیم ملی ایران بوده و بالاتر از این بوده که فقط روی یکی دو بازیکن کار کنیم. روش بازی ها فرق می کند. تیم ایران نقاط ضعف و قوت دارد ما هم اینطور هستیم. امیدواریم روی نقاط ضعف ایران موفق کار کنیم . قدرتمان را فردا نشان می‌دهیم.

سرمربی تیم ملی قطر در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی قطر را با تیم‌هایی مانند فرانسه یا آلمان مقایسه می‌کند که تنها چند بازیکن دورگه دارند، گفت: من در مورد فرانسه آلمان اطلاعات دقیق ندارم. نمی‌دانم چه تعداد بازیکن با ملیت‌های متفاوت دارند. همه دنیا می‌دانند که برخی تیم‌ها از بازیکنان با ملیت متفاوت استفاده خواهند کرد.

او درباره اینکه آیا بازیکنان این تیم هم مانند ایرانی ها با غرور بازی می کنند گفت: همگی ما همبستگی‌مان را داریم. کادرفنی و اداری و بازیکنان برای این هدف آمده‌ایم ومطمئن باشید اگر فردا ایران ما را برد، به خاطر بازی خودش برده نه به خاطر غرور و تعصب. اگر ما تیم ایران را شکست دهیم برای قطر این کار را انجام داده‌ایم. این برای شعارمان بوده است. ما برای قطر بازی می‌کنیم و می دانیم هدف مان چیست.
 
کارینو در پاسخ به این سوال که آیا آمار بازی های ایران و قطر در ورزشگاه آزادی را بررسی کرده است، اظهار کرد: ما این اردو را فقط برای بازی با ایران برگزار نکردیم. برای کل بازی‌های ما در یک سال آینده بوده است. وقت کافی را داشته ایم. سعی کرده ایم تمام تجربیات را به بازیکنان انتقال بدهیم. بخشی از وقت‌مان را هم برای بازی با ایران گذاشتیم و برای این بازی آماده شده‌ایم. تمام وقت ما فقط برای بازی با ایران نبوده است.

سرمربی تیم ملی قطر درباره اینکه اگر قطر به جام جهانی صعود نکند، بازیکنان دو تابعیتی چه سودی برای فوتبال قطر دارند، گفت: آرزو دارم کسی دیگر این سوال را نپرسد. به هیچ وجه شک نکنید. ما برای قطر بازی می کنمی. هر کسی برای شعار خود بازی می کند. من اروگوئه ای هستم. تیم کشورم این شانس را به من نداد اما قطر به من شانس مربی گری داد. این بازیکنان هم در کشورشان شانس بازی ندادند اما قطر درب کشورش را برای ما باز کرد و به ما شانس حضور در جام جعهانی را داد. ما برای قطر بازی می کنیم. مانند کی‌روش که برای کشور ما شما همه کار می کند. مطمئن باشید ما برای کشور و شعار قطر بازی می کنیم.

او درباره اینکه تیمش در پنج سال گذشته هیچ گاه مقابل ایران به پیروزی نرسیده است، گفت: کی روش مربی قدرتمند و جهانی است. هیچ مربی ای همیشه برنده نخواهد بود.

سرمربی تیم ملی قطر نیز درباره اینکه شانس کدام تیم برای صعود به جام جهانی بالاست گفت: من صحبت های بازیکنم را تایید می کنم. سورپرایزهایی در فوتبال است و ما هم یکی از آن ها هستیم.
 
او در پایان گفت: خوشحالم که در ایران هستم. ایران فوق العاده است. برای یک بازی خوب امده ایم. آمادگی این کار را داریم. دوست دارم به بهترنی نحو برگزار شود. برای نتیجه خوبی به ایران آماده ایم. دوست دارم همه شما را در بازی برگشت در قطر ببینم.

 

کد خبر : ۴۰۶۵۶۳