خبرگزاری کار ایران

مهدی مناجاتی در گفت‌وگو با ایلنا:

باید بدانیم همه دروازه‌بان‌ها از این اشتباهات انجام نمی‌دهند/ تیم ملی نیاز به روانشناس دارد

پیشکسوت فوتبال کشور معتقد است تیم ملی نیاز به روانشناس دارد تا روی مسائل روحی و روانی بازیکنان کار شود.

مهدی مناجاتی، پیشکسوت فوتبال کشور در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص بازی شب گذشته تیم ملی کشور مقابل قطر گفت: از نظر من نیمه دوم بهتر بودیم. نیمه اول بازیکنان ایران خود را هنوز پیدا نکرده بودند و با هم هماهنگ نبودند. نیمه دوم این مسابقه، بازی بهتری انجام دادیم. دقایق آخر تیم جلو کشید و با اشتباهی که دروازه‌بان قطر انجام داد به گل رسیدیم. البته باید به فکر این باشیم که راحت تر به گل برسیم. همه دروازه‌بان‌ها از این اشتباهات انجام نمی‌دهند. اگر گلر این اشتباه را نکرده بود و بازی مساوی می‌شد برای فوتبال کشور خیلی بد بود.

وی در رابطه با عدم هماهنگی بازیکنان ایران افزود: ما باید کیفیت تمرینات تیم ملی را بالاتر ببریم. فدراسیون و مسئولان باید برنامه‌ریزی بهتری برای تمرینات تیم ملی انجام دهند که نه باشگاه‌ها متضرر شوند نه تیم ملی. بازیکنان نیاز به تمرینات و اردوهای بیشتر و بهتری دارند. 

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشور در رابطه با بازی بعدی ایران مقابل چین گفت: فوتبال این کشور پیشرفت زیادی کرده است. هواداران چینی مثل تماشاگران ایران پرشور هستند و این کار را کمی برای ما سخت تر می‌کند. نباید مقابل چین اشتباه کنیم و باید از فرصت‌هایی که به دست می‌آوریم بهترین استفاده را ببریم.

وی در پایان در خصوص حواشی بعد از گل نخست و بعد از سوت پایان بازی گفت: بازیکنان ما به راحتی وارد حاشیه‌ها و دعواهای قطری‌ها می‌شدند که این کاملا به ضرر ما تمام می‌شود. کادرفنی تیم ملی باید یک روانشناس به تیم اضافه کنند که روی مسائل روحی و روانی تیم کار شود. در فوتبال مدرن، تیم ها چندیدن پزشک و روانشناس دارند ولی در ایران این موضوع جدی گرفته نمی‌شود. نه تنها در باشگاه‌ها روانشناس نداریم بلکه در تیم ملی هم به این موضوع اهمیت داده نمی‌شود.

کد خبر : ۴۰۷۰۵۶