خبرگزاری کار ایران

ووشوی قهرمانی آسیا - تایوان

منصوریان طلا گرفت

سانداکار وزن منهای ۵۶ کیلوگرم تیم ملی ووشوی کشورمان علاوه بر صید مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا، اولین بانوی سانداکار ایران لقب گرفت که توانست بر نماینده چین غلبه کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون ووشو، نهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان آسیا از روز پنج‌شنبه 11 شهریورماه با حضور نمایندگان 20 کشور به میزبانی شهر تایپه، پایتخت تایوان آغاز شده است. تیم ملی ووشوی ایران نیز در دو بخش ساندا و تالوی مردان و زنان در این رقابت‌ها حضور یافته است.

امروز (یکشنبه) الهه منصوریان که موفق شده بود «تای ژوی نگوین» حریف ویتنامی را شکست دهد در دیدار پایانی وزن منهای 56 کیلوگرم ساندای بانوان به مصاف «شن ژیانگ» سانداکار مطرح چینی رفت و در دو راند متوالی به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

ووشوکار کشورمان، اولین بانوی ساندای تاریخ ایران است که توانست در مسابقه رسمی بر حریفی چینی غلبه کند.

با این اوصاف تعداد مدال‌های کاروان ووشوی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز رسید. تیم ملی ووشوی ایران پیش از این یک مدال طلا توسط تیم دوئلین (محسن احمدی، امیرخلف زاده و امیر محمدرضایی)، دو نقره از سوی رضا خلف زاده و فرشاد عربی و دو برنز توسط سهیلا منصوریان و مهدی محمدی کسب کرده است.

دیگر سانداکاران ایران، صدیقه دریایی، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی، سعید فاضلی، اشکان دلفانی و مرتضی عظیمی، امروز به میدان می‌روند. نهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی آسیا، فردا (دوشنبه) با شناخت نفرات و تیم‌های برتر به اتمام می‌رسد.

 

کد خبر : ۴۰۷۸۹۹