خبرگزاری کار ایران

ووشوی قهرمانی آسیا - تایوان

نشان زرین بر سینه عظیمی

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۹۰۶

مرتضی عظیمی به مقام نخست مسابقات ووشوی قهرمانی آسیا دست یافت تا روز طلایی ووشوی ایران تکمیل شود.

به گزارش ایلنا، به نقل از سایت فدراسیون ووشو، نهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان آسیا از روز پنجشنبه 11 شهریور ماه)با حضور نمایندگان 20 کشور به میزبانی شهر تایپه، پایتخت تایوان آغاز شده و تیم ملی ووشوی ایران در دو بخش ساندا و تالوی مردان و زنان در این رقابت‌ها حضور یافته است.

عصر امروز (یکشنبه)، مرتضی عظیمی در دیدار نهایی وزن به اضافه 90 کیلوگرم به مصاف «زاخار رایابوف» از قزاقستان رفت و در رقابتی سخت و نفس‌گیر به برتری دو بر یک دست یافت تا به مدال ارزشمند طلا دست یابد. وی پیش از این برابر «کوان عبده باریموف» نایب قهرمان جهان از قرقیزستان به پیروزی رسیده بود.

همچنین، الهه منصوریان در دیدار پایانی وزن 56- کیلوگرم ساندای بانوان به مصاف «شن ژیانگ» سانداکار مطرح چینی رفت و در دو راند متوالی به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت. ووشوکار کشورمان، اولین بانوی ساندای تاریخ ایران است که توانست در مسابقه رسمی بر حریفی چینی غلبه کند.

کاروان ووشوی ایران تا پایان روز چهارم مسابقات قهرمانی آسیا در تایوان به سه مدال طلا توسط تیم دوئلین (محسن احمدی، رضا خلف زاده و امیر محمدرضایی)، مرتضی عظیمی و الهه منصوریان، دو نقره از سوی رضا خلف زاده و فرشاد عربی و پنج برنز توسط سهیلا منصوریان، صدیقه دریایی، مریم هاشمی، اشکان دلفانی و مهدی محمدی کسب کرده است.

نهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی آسیا، فردا (دوشنبه) با شناخت نفرات و تیم‌های برتر به اتمام می‌رسد که عرفان آهنگریان در وزن 60 کیلوگرم، سعید فاضلی در 70 کیلوگرم، یزدان میرزایی در 80 کیلوگرم و معین تقوی در 85 کیلوگرم ساندای مردان و شهربانو منصوریان در 65 کیلوگرم ساندای زنان در دیدار نهایی برای کسب مدال طلا به مصاف حریفان می‌روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز