خبرگزاری کار ایران

حسن روشن: سه بر صفر از چینی‌ها عقب هستیم!

پیشکسوت فوتبال ایران درباره بازی ایران برابر چین می‌گوید: با توجه به شرایط هر دو تیم، تیم ایران قبل از شروع بازی، سه بر صفر مقابل چین عقب است.

حسن روشن، پیشکسوت فوتبال ایران، در خصوص بازی تیم ملی مقابل چین به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: تیم ایران از مشکل ناهماهنگی بین بازیکنان رنج می‌برد. هر یک از بازیکنان ما در گوشه‌ای از دنیا و با سیستمی متفاوت با سیستم تیم ملی بازی می‌کنند و در چند هفته‌ای که زیر نظر کی‌روش تمرین می‌کنند به هماهنگی کامل نمی‌رسند. در بازی با چین هم بزرگترین ضعف ما ناهماهنگی است و با توجه به اینکه ایران در ورزشگاه چین هواداری ندارد که با کمک آنها مانند بازی با قطر پیروز شود، بدون شک روز سختی در انتظار تیم ما خواهد بود.

روشن در خصوص سیستم احتمالی کی‌روش در بازی فردا گفت: تیم ایران در بازی فردا با سیستم کاملا دفاعی مقابل چین قرار می‌گیرد که به نظر من کار بسیار اشتباهی است. مربی چین از قدرت ایران هراس دارد و اگر ما با سیستم دفاعی و تک مهاجم به مصاف چین برویم ترس آنها می‌ریزد و با توجه به قدرت هجومی چین، خط دفاعی ایران دچار مشکل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازی چین مقابل کره ملاک خوبی برای شناخت وضعیت فنی چین نیست، تصریح کرد: سیستم بازی چین و کره به یکدیگر شباهت دارد و هر دو تیم فوتبال سرعتی ارائه می‌دهند اما اگر مقابل یک تیم قدرتی مانند ایران قرار بگیرند سیستم بازی آنها کاملا متفاوت می‌شود. در هر حال در بازی فردا چین با تمام توان هجومی وارد زمین می‌شود و تلاش می‌کند از فرصت میزبانی بهره کافی را ببرد.

 

کد خبر : ۴۰۸۱۱۶