خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد دوچرخه‌سواری ایران در گفت‌وگو با قمری

قمری می‌گوید: در مدت چهارساله مدیریتم در فدراسیون دوچرخه‌سواری، توانستیم با فاصله زیاد نسبت به کشور دوم در صدر رنکینگ دوچرخه‌سواری آسیا قرار بگیریم.

خسرو قمری، رییس سابق فدراسیون دوچرخه‌سورای در خصوص فعالیت‌های چهارساله خود در فدراسیون دوچرخه‌سواری به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: در مدت چهارساله کادر فنی و مدیریتی فدراسیون دوچرخه‌سواری توانست به موفقیت‌های خوبی دست یابد. در این مدت فدراسیون دوچرخه‌سواری توانست با فاصله زیاد نسبت به کشور دوم در صدر رنکینگ دوچرخه‌سواری آسیا جای بگیرد. زمانی که ما فدراسیون دوچرخه‌سواری را تحویل گرفتیم، این فدراسیون به خاطر شیطنت‌هایی که از داخل ایران انجام می‌شد، به دلیل آنچه فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری دخالت دولت در انتخابات فدراسیون برمی‌شمرد، تعلیق شده بود. با تلاش‌هایی که انجام شد پس از یک سال و نیم فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری را متقاعد کردیم که هیچ تخلفی در انتخابات صورت نگرفته است.

او ادامه می‌دهد: با شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا 2013 که در هندوستان برگزار شد توانستیم رکورد جدیدی از نظر مدال به دست آوریم. پس از موفقیت در رقابت‌های قهرمانی آسیا، برای بازی‌های آسیایی برنامه‌ریزی کردیم. بعد از اتمام بازی‌های آسیایی توانستیم خود را جزو برترین‌ فدراسیون‌های ایران معرفی کنیم. نتایجی که کادر مدیریتی و فنی فدراسیون دوچرخه‌سواری به دست آورد در تاریخ دوچرخه‌سواری بعد از انقلاب بی‌سابقه بود. تیم ملی دوچرخه سواری تواست با اختلاف 1000 امتیازی نسبت به تیم دوم به مقام قهرمانی آسیا دست یابد. همچنین تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران برای اولین بار با سه رکاب‌زن به رقابت‌های المپیک اعزام شد که می‌توان تاثیرات آن را در ادامه شاهد باشیم. دوچرخه‌سواری آسیا سطح پایین‌تری نسبت به اروپا دارد، تلاش کردیم به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که این فاصله‌ها کمتر شود.

قمری به جذب اسپانسر برای پیشرفت باشگاه‌های دوچرخه‌سواری ایران و همچنین تجهیز ورزش دوچرخه‌سواری اشاره و خاطرنشان می‌کند: ورزش دوچرخه‌سواری احتیاج به وسیله‌هایی دارد که تهیه کردن آنها به بودجه احتیاج دارد. با تمام مشکلات موجود توانستیم اسپانسرهای ‌خوبی جذب کنیم و تعداد باشگاه‌های دوچرخه‌سواری ایران را 14٪ افزایش دهیم. لازم به ذکر است که هم‌اکنون دو باشگاه ایران در صدر باشگاه‌های آسیا قرار دارند. همچنین اسپانسرها در ارتقاء و بالابردن سطح مربیان و دوچرخه‌سواران کمک‌های بسیاری به ما کردند.

رییس اسبق فدراسیون دوچرخه‌سواری در خصوص رشد کمیته بانوان این فدراسیون ادامه می‌دهد: در بخش بانوان توانستیم پیشرفت‌های خوبی را شاهد باشیم. بانوان دوچرخه‌سوار ایران برای بالا رفتن سطح کمی و کیفی به کشورهای اروپایی اعزام شدند. پایه‌ریزی‌های مناسبی در ورزش بانوان انجام شده است در آینده نتیجه آن را شاهد خواهیم بود.

قمری در خصوص انتخابات آینده فدراسیون دو‌چرخه‌سواری می‌گوید: دو ماه پیش به‌همراه تعدادی دیگر برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری نام نویسی کردیم و حالا منتظر بررسی صلاحیت‌ها از سوی وزارت ورزش هستیم. امیدواریم که انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری هرچه زودتر برگزار شود و همانند برخی از فدراسیون‌ها مدت زیادی با سرپرست اداره نشود. سرپرست به دلیل اینکه  برنامه‌ریزی بلند مدت ندارد نمی‌تواند کمک زیادی به آینده ورزش کند ولی یک رییس فدراسیون می‌تواند برنامه‌های چهارساله خود را انجام دهد.

 

کد خبر : ۴۰۸۱۴۱