خبرگزاری کار ایران

کی‌روش به دنبال رکورد تاریخی

کی‌روش با 2 برد دیگر، صاحب رکورد بیشترین برد پیاپی روی نیمکت تیم ملی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، برد سخت مقابل قطر، ایران را در شرایط خوبی در جدول انتخابی جام جهانی قرار داده و تیم ملی می‌تواند با یک برد دیگر مقابل چین، در همین ابتدای کار قدم بلندی به سوی جام جهانی بردارد. نکته جالب اینجاست کی‌روش در صورت پیروزی مقابل چین، صاحب یک رکورد ویژه می‌شود. اولین مربی تاریخ ایران که مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را با دو برد پیاپی آغاز کرده است.

مسابقات انتخابی جام جهانی 2014، ایران بازی دوم با قطر مساوی کرد. 2010، بازی اول با عربستان به تساوی رسید. 2006 بازی اول با بحرین مساوی شد و 2002 بازی دوم تیم بلاژویچ مقابل تایلند متوقف شد. سال 1998 هم ایران در بازی دوم نتوانست در تهران، عربستان را شکست دهد. در سال‌های قبل از آن هم هر وقت ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی رسیده شرایط مشابهی را تجربه کرده و حتی تیم مهاجرانی در سال 1978، بازی دومش مقابل کره جنوبی را با مساوی تمام کرد.

کی‌روش با 2 برد دیگر، صاحب رکورد بیشترین برد پیاپی روی نیمکت تیم ملی خواهد شد اما همین بازی و با شکست چین، می‌تواند یک رکورد جدید برای خودش خلق کند. شروعی رویایی که مهاجرانی، پروین، مایلی کهن، بلاژویچ و برانکو هم نتوانستند به آن برسند.

 

کد خبر : ۴۰۸۴۱۹