خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون پینگ‌ پنگ در گفت‌وگو با ایلنا:

بعد چهار سال فعالیت فدراسیون در مورد عملکردمان قضاوت کنند!

قارداشی می‌گوید: بازیکنان ما با توجه به اینکه حریفان قدرتمندی را در مقابل داشتند برای پیروزی پا به مسابقات گذاشتند و نتیجه جنگندگی آنها را هم با کسب سه سهمیه دیدیم.

علی قارداشی، رییس فدراسیون پینگ‌ پنگ در خصوص فعالیت‌های فدراسیون پینگ‌‌ پنگ قبل از رقابت‌های المپیک به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: با تلاش و کوشش قهرمانان پینگ‌ پنگ ایران توانستیم برای اولین بار سه سهمیه المپیک کسب کنیم. ما برای رقابت‌های المپیک پیش بینی یک سهمیه را می‌کردیم، که بازیکنان ما با شگفتی توانستد حریفان قدرتمند خود را شکست دهند و راهی المپیک شوند. می‌توان گفت شگفتی ما کسب سه سهمیه المپیک بود.

او ادامه می‌دهد: بازیکنان ما با توجه به اینکه حریفان قدرتمندی را در مقابل داشتند برای پیروزی پا به مسابقات می‌گذاشتند و نتیجه جنگندگی آنها را هم با کسب سه سهمیه دیدیم. برای قهرمانان پینگ‌ پنگ ایران شرایط خوبی را قبل از المپیک مهیا کردیم و همه تلاش خود را انجام دادیم تا اردوها در آرامش و با برنامه‌ریزی پیش برود.

قارداشی به نتایجی که نمایندگان پینگ‌ پنگ ایران در المپیک کسب کردند اشاره و خاطرنشان می‌کند: قرعه‌ای که نمایندگان ما در المپیک با آن روبه‌رو شدند بسیار سخت بود. نمایندگان ما با حریفان خود فاصله محسوسی داشتند ولی کم کاری نکردند. بعد از اینکه حریفان نمایندگان ایران در رقابت‌های بعدی خود پیروز شدند متوجه شدیم که از آمادگی بالایی برخوردار هستند. در این بین نیما عالمیان برابر حریف آمریکایی خود به برتری دست یافت، اگر او نمی‌توانست پینگ‌ پنگ باز آمریکایی را شکست دهد باید انتقاد می‌کردیم زیرا نیما عالمیان در رنکینگ جهانی بالاتر از حریف خود قرار داشت.

رییس فدراسیون پینگ‌ پنگ در خصوص رنکینگ المپیکی‌های ایران می‌گوید: هشت ماه است که ما فدراسیون را در دست گرفته‌ایم و با کادر مدیریتی و همچنین تلاش‌های کادر فنی توانستیم وضعیت را بهتر کنیم. اگر به رنکینگ نمایندگان پینگ‌ پنگ ایران در جهان توجه کنیم می‌بینیم که در این مدت توانسته‌اند خود را بالا بکشند و به المپیک راه یابند. متاسفانه برخی تنها به تغییرات چند رتبه‌ای ایران در رنکینگ جهان توجه می‌کنند و توجهی به عملکرد کلی فدراسیون ندارند. اگر قضاوتی باشد باید بعد از چهارسال فعالیت فدراسیون انجام شود. در این مدت هشت ماهه ما توانستیم پیشرفت‌های خوبی در پینگ‌ پنگ ایران شاهد باشیم و به این روند هم ادامه خواهیم داد.

قارداشی به برنامه‌های آینده فدراسیون برای رشد رشته پینگ‌ پنگ در ایران اشاره می‌کند و در این خصوص می‌گوید: اردوهای داخلی و خارجی همه رده‌های تیم ملی ایران در حال برگزاری است. ما طبق بودجه فدراسیون پینگ‌ پنگ برنامه‌ریزی کرده‌ایم و سعی می‌کنیم که با همین مبلغ بهترین برنامه‌ها را برای تیم‌های پایه و بزرگسالان داشته باشیم و از وجود اسپانسرها هم استفاده خواهیم کرد. برای المپیک 2020 توکیو از حالا روی چند بازیکن جوان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، با توجه به اینکه برادران عالمیان و ندا شهسواری هم می‌توانند در المپیک آینده برای ایران به میدان بروند.

 

کد خبر : ۴۰۸۸۰۰