خبرگزاری کار ایران

ورمزیار در گفت‌وگو با ایلنا:

تیم ملی در بازی‌های خارج از خانه عملکرد بهتری دارد/ شجاعی بهترین بازیکن میدان بود

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید: جناح چپ تیم ملی در بازی مقابل چین، عملکرد ضعیفی داشت و چینی‌ها مانند بازی با قطر، از این جناح به تیم ایران فشار وارد کردند.

صادق ورمزیار، بازیکن اسبق تیم ملی ایران، در خصوص بازی ایران و چین به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: به نظر من این نتیجه کاملا قابل پیش‌بینی بود. پس از شکست چین مقابل کره، این تیم سعی داشت با وجود امتیاز میزبانی نتیجه کامل را کسب کند به همین دلیل با ترکیب هجومی وارد زمین شد.

وی افزود: کی‌روش استاد بازی دفاعی و استفاده از ضدحملات است. او با ایجاد تغییراتی که نسبت به بازی اول در تیم انجام داد به انتقال توپ از دفاع به حمله سرعت داد و در ضدحملات به تیم چین فشار وارد کرد.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره عملکرد کلی ایران در دو بازی اخیر گفت: تیم ایران به دلیل سیستم دفاعی مستحکم در مقابل تیم‌هایی که هجومی بازی می‌کنند عملکرد بهتری دارد و با دفاع و ضدحمله می‌تواند تیم حریف را از پای در آورد. به همین دلیل در بازی‌های خارج از خانه عملکرد بهتری دارد.

وی ادامه داد: تیم ایران در بازی‌های خانگی طرح مشخصی برای حمله ندارد و در صورت دفاع تیم حریف با مشکل مواجه می‌شود. کی‌روش برای بازی‌های آینده و صعود به جام‌جهانی نیاز به طراحی حمله در بازی‌های خانگی دارد تا بتواند از امتیاز میزبانی استفاده کند.

ورمزیار از مسعود شجاعی به عنوان بهترین بازیکن زمین نام برد و تصریح کرد: شجاعی در پست هافبک هجومی و انتقال توپ از دفاع به حمله بسیار موثر عمل کرد و با عملکرد خود جای خالی دژاگه را به خوبی پر کرد.

وی در خصوص نقطه ضعف تیم ایران در بازی دیروز گفت: سمت چپ ایران همانند بازی با قطر پاشنه آشیل تیم ایران بود و بارها مهاجمان چینی از فضای خالی پشت سر میلاد محمدی به دروازه ما نزدیک شدند. به نظر من در این بازی تجربه حاج صفی نسبت به نیروی جوانی محمدی،  برای تیم ایران مفید‌تر بود.

 

کد خبر : ۴۰۸۸۲۸