خبرگزاری کار ایران

رقابت‌های فیبا آسیا چلنج از جمعه در تهران آغاز خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۹۵۹

رقابت‌های بسکتبال فیبا آسیا چلنج از جمعه و به میزبانی سالن دوازده‌ هزار نفری آزادی آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، اولین دوره از رقابت‌های فیبا آسیا چلنج که به نوعی ادامه مسابقات کاپ‌آسیا و جام استانکوویچ در قاره کهن است از جمعه به میزبانی سالن دوازده‌ هزار نفری آزادی آغاز می‌شود؛ جایی که ستاره‌های بسکتبال ایران به میدان می‌روند و در انتظار پر شدن سالن رقابت‌ها برای این رویداد هستند. سال‌های سال است که بسکتبال از رقابتی خانگی محروم بوده اما اکنون این فرصت پیش‌ آمده تا بسکتبال دوستان بتوانند ستاره‌های خود را از نزدیک ببینند. بازیکنانی چون حامد حدادی و اوشین ساهاکیان که جزو بهترین‌های آسیا هستند.

12 هزار صندلی

تیم ملی بسکتبال ایران در ادامه سال پر برنامه خود از جمعه میزبان یازده تیم آسیایی است که قرار شده در این تورنمنت به میدان بروند. آسمان‌خراش‌های ایران بازی دوستانه نداشتند و چند جلسه تمرین در سالن اصلی‌ رقابت‌ها برگزار کردند و تا اینجای کار به هیچ وجه همانند یک میزبان نبوده‌اند اما چشم امیدشان به 12 هزار صندلی سالن آزادی است که از جمعه می‌تواند توسط مردم پر شود. شاید با حضور مردم، ملی‌پوشان بسکتبال ایران بالاخره طعم واقعی میزبانی را بچشند و در این رقابت بدرخشند. اکنون فرصت آن رسیده که بسکتبال دوستان بعد از سال‌ها ستاره‌های خود را در پیراهن ملی و در کشور خود ببینند و از نزدیک شاهد بسکتبال خوبشان باشند نه از جعبه جادویی.

نسلی جوان به دنبال اثبات خود

دیرک باوئرمان آلمانی در ادامه جوان‌گرایی خود در بسکتبال ایران باز هم چهره‌های جدیدی را به اردو دعوت کرد و در نهایت نیز دوازده نفر اصلی‌اش را انتخاب کرد.

طبق اعلام سرمربی تیم ملی ایران، برای این مسابقات حامد حدادی، اوشین ساهاکیان، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، بهنام یخچالی‌، محمد حسن‌زاده، روزبه ارغوان، فرید اصلانی، سجاد مشایخی، میثم میرزایی، عدنان دورقی و وحید دلیرزهان پیراهن تیم ملی را به تن خواهند کرد.

دلیرزهان برای نخستین بار در تیم ملی بزرگسالان حاضر شده‌است، عدنان دورقی به تازگی توانسته خودش را اثبات کند و با اینکه در لیگ سهمیه ملی نشده اما پیراهن ملی را می‌پوشد. میثم میرزایی دوباره شانس خودنمایی در تیم ملی را بدست آورده و روزبه ارغوان هم به لیست بازگشته است. دیگر ملی‌پوشان بارها و بارها تجربه حضور در ترکیب را داشته‌اند اما اکثرا روی نیمکت بوده‌اند و با توجه به حضور نسل طلایی ایران کمتر فرصت بازی بدست می‌آوردند اما حالا می‌توانند خودشان را اثبات کنند.

قطر و عراق اولین حریفان

تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌ها در گروه سوم با عراق و قطر رقابت می‌کند.

قطری‌ها اولین حریف ملی‌پوشان ایران هستند که میانگین قدی 194 سانتی متر و میانگین سنی 26 دارد. قطر در سال‌های دور بسکتبال آسیا قدرتمند بود اما اندک اندک افت کرد و با توجه به مشکلات تبعه کردن بازیکنان خارجی هیچوقت نتوانست جان تازه‌ای بگیرد. با اینکه رییس بی تاثیر کنفدراسیون بسکتبال آسیا یک قطری است این کشور هیچ جایی در بسکتبال قاره کهن ندارد اما شنیده شده در این رقابت‌ها ترکیب خوبی در اختیار دارد و می‌خواهد خودنمایی کند؛ شاید این مسابقات شروع دوباره‌ای برای بسکتبال قطر باشد، مساله‌ای که دور از ذهن است.

عراق دومین حریف ایران است که همانند دیگر تیم‌های منطقه غرب‌آسیا شرایط خیلی خوبی ندارد. البته چند سال قبل تیم نوجوانان این کشور ایران را شکست داد و قهرمان غرب‌آسیا شد اما در رده بزرگسالان مشخص نیست چه وضعیتی دارد. می‌توان گفت هرچقدر هم که خوب باشند بازهم حریف ایران نخواهند شد. این تیم میانگین قدی 195 سانتی‌متر و میانگین سنی 27 دارد.

گروه‌بندی رقابت‌ها:

گروه اول: چین - اردن - قزاقستان

گروه دوم: فیلیپین - هند - چین تایپه

گروه سوم: ایران - قطر - عراق

گروه چهارم: ژاپن - کره جنوبی - تایلند

*برنامه رقابت‌ها:

نوزدهم شهریور:

ژاپن - کره جنوبی - ساعت 14

چین - اردن - ساعت 16:15

ایران - قطر - ساعت 18:30

فیلیپین - هند - ساعت 20:45

بیستم شهریور:

کره جنوبی - تایلند - ساعت 14

هند - چین تایپه - ساعت 16:15

قطر - عراق - ساعت 18:30

اردن - قزاقستان - ساعت 20:45

بیست و یکم شهریور:

تایلند - ژاپن - ساعت 14

چین تایپه - فیلیپین - ساعت 16:15

ایران - عراق - ساعت 18:30

قزاقستان - چین تایپه - ساعت

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز