خبرگزاری کار ایران

فرکی: تیم ملی انتظارات را برآورده نکرده است/ در خصوص بازی‌های دوستانه با کی‌روش موافقم

مربی سابق تیم ملی ایران معتقد است کیفیت بازیکنان ایران افکار عمومی را راضی نکرده است.

به گزارش ایلنا، حسین فرکی، درگفت‌وگوی تلفنی با برنامه ورزش و مردم، با اشاره به تساوی ایران مقابل چین در هفته دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه گفت: برخلاف تصور عمومی، قبل از این دیدار نسبت به تیم ملی چین، آنها عملکرد خوبی مقابل ایران نداشتند و این در حالی است که تیم ملی ایران نیز نتوانست توقعات و انتظارات برآورده کند.

وی افزود: فکر می‌کردیم تیم چین باتوجه به بازی که مقابل تیم ملی کره‌جنوبی انجام داده بود، بالاتر از حد ممکن ظاهر شود اما این طور نبود. از طرفی، خودمان نسبت به بازی با قطر نسبتاً بازی قابل قبول‌تری را انجام دادیم. کسانی که در مورد این دیدار اظهارنظر کردند،‌ در این زمینه با من موافقند. به هر حال امتیاز این بازی در آینده برای‌مان خوب خواهد بود اما من در طول بازی امیدوار بودم تیم ملی بتواند چین را شکست بدهد.

فرکی با بیان اینکه کیفیت بازیکنان تیم ملی هنوز چیزی نیست که افکار عمومی را راضی کند تصریح کرد: ما نتوانستیم به خوبی از موقعیت‌ها استفاده کنیم و این به خاطر بازی نبود،‌ بلکه به خاطر کیفیت بازیکنان بود. تیم چین دچار استرس بود و این به خاطر پیروزی‌های مداوم ایران مقابل چین است. در نهایت کیفیت بازی آنها تحت تاثیر قرار گرفت. از سوی دیگر تغییرات در ترکیب تیم ملی چین باعث شد این تیم بی‌کیفیت شود. اما معتقدم اگر ما سه امتیاز را می‌گرفتیم، چنانچه رقیب سخت‌تری در آینده از ما امتیاز می‌گرفت، خیال‌مان راحت بود که خارج از خانه توانستیم چین را شکست دهیم اما حالا کمی کار پیچیده شده است.

سرمربی تیم سایپا در خصوص نقش بازی‌های دوستانه  و نقش آن بر عملکرد تیم ملی گفت: من با این بخش از صحبت‌های کی‌روش که بازی دوستانه‌مان کم است و اصلاً نداریم، موافقم چون خودم هم این شرایط را در تیم ملی تجربه کرده‌ام و می‌دانم بازی تدارکاتی چه نقشی در هماهنگی تیمی دارد به خصوص تیم ملی کشورمان که با بازیکنانی خارج از فوتبال کشورمان تشکیل می‌شود و آنها برای هماهنگی، نیاز به بازی تدارکاتی دارند. این طور به نظر می‌رسد که بازی با چین یا قطر برای ما بازی تدارکاتی بود. ولی این خوب نیست که یک بازی انجام می‌دهیم و می رود تا بازی بعدی که باز هم یک دیدار رسمی است و آن وقت دوباره اردو می‌گذارند. این روند جالبی نیست.

مربی پیشین تیم ملی کشورمان تصریح کرد: با این حال بازیکنان به لحاظ فنی این پتانسیل را دارند که کیفیت بهتری نشان دهند. ما در جام ملت‌ها که شروع به جوانگرایی کردیم، عملکرد خوبی داشتیم اما زمان لازم را نداریم که مدام این جوانگرایی را به خصوص در حال حاضر ادامه دهیم. همین امر شادابی و طراوت را از تیم ملی گرفته است. از سوی دیگر طبیعی است که تعطیلات لیگ به فوتبال ایران ضربه می‌زند. من قصد انتقاد ندارم اما چون خودم این شرایط را تجربه کردم، می‌دانم در مقدماتی جام‌جهانی این طور نیست که در عرض سه ماه، دو ماه لیگ تعطیل شود.

وی افزود: از سوی دیگر وقتی بازیکن از باشگاه به تیم ملی می‌رود شرایط کمی سخت می‌شود. باشگاه‌های خارجی بازیکنان ایرانی‌شان را یک ماه به تیم ملی ایران نمی‌دهند ولی ما شرایط دیگری داریم. در حال حاضر زمان کمی برای تیم ملی وجود دارد و حتی اگر یک‌ماه و یک‌هفته لیگ تعطیل باشد باید تیم ملی بهره بهتری از شرایط ببرد. فرصت بازی تدارکاتی کم است و نباید بگذاریم لیگ خیلی زیاد تعطیل شود.

فرکی در نهایت گفت: البته می‌دانم کادرفنی تیم مشکلات خودشان را دارند و ما هم باید مصحلت تیم ملی را در نظر بگیریم. امیدوارم با مصحلت‌اندیشی و هماهنگی خوبی که بین اهالی فوتبال به وجود می‌‌آید، تیم ملی را به جام‌جهانی برسانیم.

 

کد خبر : ۴۰۹۳۴۴