خبرگزاری کار ایران

عابدینی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

زیربار غرامت10میلیاردی جیووا نمی‌رویم/ ادله محکمه‌پسندی برای فیفا داریم

عابدینی گفت: این شرکت جیووا است که به قراردادش با ما متعهد نبوده و ما مستندات قابل توجهی برای فیفا داریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بعد از اینکه فدراسیون فوتبال قراردادش را با جیووا فسخ کرد و با برند آدیداس آغاز همکاری کرد پیش‌بینی می‌شد که این شرکت از فدراسیون فوتبال ایران شکایت کند. اگرچه در آن زمان مسئولان فدراسیون این مساله را تکذیب کردند اما در نهایت این اتفاق افتاد و قرار است جیووا از ایران به فیفا شکایت کند. آن‌ها درخواست غرامت 10میلیاردی از ایران کرده‌اند. مبلغی که فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان حاضر به پرداخت آن نیست. امیر عابدینی در مورد روند این پرونده در مصاحبه با خبرنگار ورزشی ایلنا توضیحاتی داده است.

قضیه شکایت جیووا از ایران و درخواست غرامت آن‌ها از فدراسیون فوتبال چیست؟

این ادعا خیلی ادعای جدیدی نیست. آن‌ها مدتی است که با فدراسیون فوتبال در حال تعامل هستند تا از ما غرامت بگیرند و بعد از اینکه ما زیر بار این قضیه نرفتیم قصد شکایت به فیفا را دارند.

این فدراسیون فوتبال است که قرارداد را فسخ کرده و احتمالا محکوم خواهد شد.

نه. این شرکت جیووا است که به قراردادش با ما متعهد نبوده. ما چند مدرک و مستندات برای دادگاه داریم. این که افکار عمومی این برند را نخواستند. بازیکنان این لبا‌س‌ها را نمی‌پوشیدند وکاملا حق هم داشتند. سرمربی تیم ملی این برند را تایید نمی‌کرد.

کارشناسان و نخبگان کیفیت این لباس‌ها را رد کردند. همچنین نکته جالب این است که زمانی که تیم‌ملی در اردوی ایتالیا به سر می‌برد مسولان این شرکت به ما گفتند که به تیم ملی بگویید از ایتالیا لباس‌ها را از شرکت گرفته و به ایران بیاورند! من به آقای ساکت گفتم مگر تیم ملی سرویس حمل و نقل آقایان است که چنین کاری انجام بدهند. آنها وظیفه دارند لباس‌ها را به تیم ملی تحویل بدهند. همچنین بخش قرارداد مربوط به هزینه‌های گمرکی کاملا گنگ است و مشخص نیست که این هزینه‌ها چقدر است.

به نظر شما افکار عمومی و نظر بازیکنان و سرمربی تیم ملی می‌تواند ادله محکمه‌پسندی برای دادگاه باشد.

وقتی بحث منافع ملی در میان باشد بله محکمه‌پسند است. اگر بحث سلیقه شخصی وسط بود شاید دادگاه قبول نمی‌کرد اما برای برندی که قرار است برند یک ملت باشد این مسائل هم تاثیرگذار است. ضمن اینکه همه ادله ما این نیست ما نمونه‌‌های دیگری هم داریم که این شرکت به تعهداتش در قبال فدراسیون فوتبال عمل نکرده است.

همکاری ما با آدیداس قرار است ادامه پیدا کند و یا موقت است؟

به دنبال این هستیم که بعد از فروردین‌ماه با مسئولان عالی‌رتبه آدیداس جلسه گذاشته و قرارداد بلندمدتی با آن‌ها امضا کنیم.

اما در نهایت قرار نیست آدیداس اسپانسر تیم ملی ایران شود درست است؟ یعنی آنها برای پوشیدن برندشان به تیم ملی پولی پرداخت نمی‌کنند.

ما به‌ گونه‌ای با آنها قرارداد می‌بندیم که تیم ملی و فدراسیون بیشترین سود را کند. اگر ببینیم این اتفاق نمی‌افتد قرارداد امضا نخواهیم کرد و به سراغ برند دیگری می‌رویم.

 

 

 

 

کد خبر : ۴۰۹۶۰۸