خبرگزاری کار ایران

برانکو: طاهری برود ما برای چه بمانیم؟/اسلحه من در دربی بازیکنان هستند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از همین یک امتیاز راضی هستم چراکه حریف بسیار سختی داشتیم که هواداران پرشوری داشتند.

به گزارش ایلنا،‌برانکو ایوانکوویچ پیش از آغاز تمرین امروز (یکشنبه) پرسپولیس در جمع خبرنگاران در خصوص دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی صحبت کرد.

 از یک امتیاز بازی با تراکتورسازی رضایت دارم

ایوانکوویچ گفت: قبل از هر چیز باید بگویم ما برای کسب نتیجه خوب به تبریز رفته بودیم. قبلاً هم گفته بودم که ما در هر بازی برای این نیت به میدان می‌رویم، اما سخت است که همه بازی‌ها را ببریم. من از یک امتیاز بازی با تراکتورسازی راضی هستم، چون حریف سرسختی داشتیم.ما هواداران بسیار پرشوری داشت. طبیعی است که در حال حاضر پرسپولیس و تراکتورسازی بهترین تیم‌های حال حاضر ایران هستند.

اتفاقات حاشیه‌ای در این بازی را پیش‌بینی می‌کردم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه پیش‌بینی اتفاقات حاشیه‌ای این بازی را می‌کردم، یادآور شد: با توجه به شرایطی که از قبل وجود داشت ما آمادگی این را داشتیم که شاید در آنجا با اتفاقات حاشیه‌ای زیادی مواجه شویم. از طرفی لیگ هم یک ماه تعطیل بود و ما شش بازیکن خود را در اردوی تیم ملی داشتیم. برنامه تمرینات تیم ملی مسلماً با باشگاه‌ها متفاوت است و ما دو روز قبل از بازی ملی‌پوشان خود را در اختیار گرفتیم و فقط توانستیم یک تمرین کامل برای این بازی داشته باشیم. در کل می‌خواهم بگویم از نتیجه به‌دست آمده راضی هستم، اما طبیعی است که ما باید کار کنیم تا بهتر شده و این اتفاق خواهد افتاد.

تراکتورسازی بهتر از ما بود

برانکو با تمجید از تیم امیر قلعه‌نویی تصریح کرد: تراکتورسازی تیم رقیب ما به حساب می‌آید و همیشه بازی‌های پرسپولیس در تبریز سخت بوده است. اگر بازی در استادیوم بزرگ برگزار می‌شد خیلی بهتر بود، چرا  که 60، 70 هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آمدند و این مسئله کمک می‌کرد تا فوتبال جذاب‌تری را تماشا کنیم و یک واقعیت است که فوتبال به‌خاطر تماشاگرانش جذاب است. تراکتورسازی در این بازی بهتر از ما بود، اما ما هم استحقاق این را داشتیم که یک امتیاز را بگیریم.

دو بازی پشت سر هم با تیم‌های قدرتمند پیش رو داریم

وی در خصوص دو بازی سخت دیگر پرسپولیس که در دو هفته آینده پیش رو دارد، تصریح کرد: ما دو بازی پشت سر هم با تیم‌های قدرتمند پیش رو داریم. اینکه سه بازی با تیم‌های مدعی پشت سر هم در جدول برای پرسپولیس قرار گرفت، شاید شرایط را برای ما سخت کرد، اما ما برای رقابت با این تیم‌ها آماده‌ایم. خوشحالیم بابت این اتفاق و امیدوارم که بتوانیم تماشاگران خود را با کسب نتایج خوب در بازی‌های آینده خوشحال کنیم.

وضعیت امیری بهتر از قبل شده است

برانکو در ادامه در خصوص وضعیت وحید امیری و اینکه آیا او به دربی می‌رسد یا نه، گفت: مصدومیت امیری خیلی بهتر از قبل شده و روز به روز هم بهتر می‌شود. وضعیت او را خواهیم دید، اما سخت است که بگوییم از الان او به دربی می‌رسد یا نه.

باید فرصت داد تا زمین اصلی تبریز آماده شود

سرمربی پرسپولیس در خصوص حاشیه‌های دیدار با تراکتورسازی و سنگ اندازی به سمت زمین و تهدید سرمربی میزبان اظهار داشت: ما باید یک مسئله را درک کنیم و آن هم زمانی است که باید فرصت داد تا زمین اصلی تبریز آماده شود تا هر سه تیم تراکتورسازی، ماشین‌سازی و گسترش فولاد از آن استفاده کنند. با این حال شرایطی که بازی برگزار شد مناسب نبود و ما این را درک می‌کنیم. همیشه هم هوادارانی هستند که واکنش‌شان نسبت به سایرین خشن‌تر است و این وضعیت بهتر خواهد شد. در ورزشگاه‌های بزرگ هم این اتفاقات رخ می‌دهد.

مهم‌ترین اسلحه من بازیکنان هستند

وی در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا می‌تواند در دربی اسلحه پنهان خود را رو کند و اصلاً برای این بازی اسلحه پنهانی دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: من تشکر می‌کنم بابت این جمله، اما مهم‌ترین اسلحه بازیکنان هستند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که نتیجه چه شود و ما اینجا هستیم که بازیکنان را آماده کنیم، اما تصمیم‌گیرنده و تعیین کننده نهایی آنها هستند. تاکنون هم وضعیت ما خوب بوده است.

غرور بازیکنان را خیلی خوب مدیریت کردیم

برانکو درباره اینکه گفته می‌شود بازیکنان پرسپولیس برای بازی با استقلال غرور دارند و آیا به فکر رفع آن است یا نه، گفت: این وضعیت را خیلی خوب در تیم کنترل کردیم و به نظرم همین غرور می‌تواند یک خطر بالقوه برای هر تیمی باشد. این غرور یک خطر است و می‌تواند برای ما خطرساز باشد. در دربی فرقی ندارد که چه تیمی بالا یا پایین جدول باشد، چون شرایط متفاوت است. من در دربی‌های متفاوتی حضور داشتم، اما تصمیم‌گیرنده نهایی بازیکنان هستند. باید غرور را بین بازیکنان به خاطر شرایط در جدول حفظ کرد و آنها درگیر این مسئله نشوند. زمانی که آمدم و در اولین دربی حضور داشتم، پرسپولیس برای بقا می‌جنگید و استقلال برای قهرمانی، اما در آن فصل هر دو دربی را پرسپولیس برد. به همین دلیل نمی‌توان در این خصوص صحبتی کرد.

رضاییان و نورالهی را به جای چه کسانی بازی بدهم؟

سرمربی پرسپولیس در خصوص استفاده نکردن از احمد نوراللهی و رامین رضاییان گفت: قبول دارم که آنها بازیکنان خوبی هستند، اما چه بازیکنی را بیرون بگذارم تا از آنها استفاده کنم. کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده یا بازیکن دیگری؟

خط دفاعی را قوی‌تر کردیم

برانکو در واکنش به این مسئله که تیمش گل نمی‌خورد و این اتفاق خوبی است، گفت: خانه را باید از اساس ساخت و فوندانسیون را قوی کرد. ما باید فاز دفاعی‌مان را بهتر کرده و بقیه موارد را هم به همین شکل تقویت کنیم.

 این فصل به جز انصاری تمام بازیکنان خط دفاعی ما جدید هستند

وی درباره اینکه گویا از مشکلات خط دفاعی فصل گذشته عبرت گرفته‌اند، اظهار داشت: این مقررات فوتبال است که باید اینطور باشد. سال گذشته شرایط طوری بود که آن‌طور گل خوردیم و دست ما نبود. ما نمی‌خواستیم گل بخوریم و اتفاق رخ می‌دهد. این فصل به جز انصاری تمام بازیکنان خط دفاعی ما جدید هستند.

طاهری برود همه ما خواهیم رفت!

وی درباره تهدید به استعفای علی‌اکبر طاهری در آستانه دربی اظهار داشت: من نمی‌دانم ماجرا چیست، اما وقتی طاهری به جایی رسیده که این جمله را مطرح می‌کند، حتماً از خیلی مسائل مأیوس شده است. ترس من این است اگر این اتفاق رخ بدهد، تمام طرح‌های ما از هم می‌پاشد و به این معناست که همه ما خواهیم رفت.

طاهری برود ما برای چه بمانیم

برانکو در واکنش به این سوال که مگر شما با باشگاه پرسپولیس قرارداد ندارید و چه معنا دارد در صورت رفتن طاهری بخواهد این تیم را ترک کند، گفت: طبیعی است. وقتی مدیرعامل برود، ما برای چه باید بمانیم؟ یک توافقات و اهداف مشترکی وجود دارد. ما اهداف مشترک‌مان را با هم (با طاهری) ترسیم کرده‌ایم.

طبیعی نیست که بعد از هر 3 هفته شاهد تعطیلی یک ماه لیگ باشیم

برانکو در پایان راجع به تعطیلات لیگ که مجددا بعد از هفته هفتم تکرار خواهد شد، گفت: اینکه بخواهم بگویم این تعطیلات در نتیجه بازی ما با تراکتورسازی تاثیر مستقیم داشت، این‌طور نیست. شاید در صورت عدم تعطیلی لیگ ما این بازی را می‌باختیم! البته طبیعی نیست که بعد از هر 3 هفته شاهد تعطیلی یک ماه لیگ باشیم و تکرار این مسئله به بازیکنان و تیم‌ها ضربه می‌زند. با تمام این حرف‌ها مهمترین مسئله برای ما تیم ملی است.

 

 

 

کد خبر : ۴۰۹۹۸۰