خبرگزاری کار ایران

چراغپور: تیم منصوریان بی برنامه و سرگردان است/ جابر انصاری روند هجومی استقلال را کند می‌کند

کارشناس فوتبال ایران معتقد است تیم استقلال در اکثر دقایق بازی سرگردان و بی برنامه بازی کرد و موقعیت های ایجاد شده نیز کاملا ناگهانی و بدون برنامه هستد.

جلال چراغپور، کارشناس فوتبال ایران، در خصوص مشکلات فنی استقلال در بازی دیروز به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: در فوتبال روز دنیا مبحثی وجود دارد به نام اجرا یا سیستم‌های کوچک، که دو تا چهار نفر از بازیکنان تیم با پاسکاری و حرکتهای بدون توپ در گوشه‌های زمین به شکل‌گیری تاکتیک کلی تیم کمک می‌کنند. موضوع اساسی که کادر فنی استقلال را کلافه کرده است، نبود این اجراهای کوچک در استقلال است.

وی افزود: استقلال در اکثر دقایق بازی سرگردان و بدون برنامه بازی می‌کند و موقعیت‌های این تیم هم چند دقیقه یک‌بار به صورت ناگهانی و بدون برنامه به وجود می‌آید. به طور کلی فوتبال استقلال بی‌برنامه است که این بی برنامگی حاصل نبود سیستم‌های کوچک در استقلال است.

چراغپور در خصوص تعویض‌های منصوریان نیز گفت: به دلیل نبود اجراهای کوچک چند نفره که به شکل گیری سیستم‌ کلی کمک می‌کند، منصوریان گمان می‌کند با تعویض و آوردن بازیکن جدید می‌تواند گره بازی را باز کند اما تا وقتی سیستم کلی استقلال و برنامه این تیم برای گل زدن مشخص نشود تعویض‌های او نیز مانند بازی دیروز بدون نتیجه باقی می‌ماند.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به اینکه آیا بازیکنان استقلال مشکل بدنی دارند گفت:  بازیکنان استقلال به هیچ وجه مشکل بدنی و آمادگی جسمانی ندارند. مشکل اصلی استقلال بی انگیزگی بازیکنان است که از اواسط بازی به دلیل تک‌روی و پاس ندادن بازیکنانی مثل جابر انصاری سرد می‌شود و انگیزه ای برای ادامه بازی ندارد.

وی ادامه داد: جابر انصاری در بازی دیروز با تک‌ روی‌های مداوم خود چندین مورد از استارت و حرکت های بازیکنان هجومی استقلال را ازبین برد و بدن بازیکنان هجومی استقلال را سرد کرد. در چندین صحنه بازی دیروز، وریا غفوری و یا کاوه رضایی با استارت های سریع به مرکز دفاع ماشین سازی فرار کردند اما انصاری با خودخواهی توپ را در اختیار آنها قرار نمی‌داد. به طور کلی انصاری روند هجومی تیم را کند می‌کند.

 

کد خبر : ۴۱۰۱۳۴