خبرگزاری کار ایران

تارتار:‌ دربی آخرین تیر منصوریان است/ پرسپولیس با اختلاف دو گل برنده می‌شود

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است دربی آخرین تیر منصوریان برای به دست آوردن دل هواداران استقلال است.

مهدی تارتار، پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد دربی پایتخت، گفت:‌ روی کاغذ همه چیز به نفع پرسپولیس است اما شرایط این بازی با همه بازی‌ها تفاوت دارد. نمی‌توان گفت تیمی که رتبه بهتری در جدول دارد حتما برنده دربی می‌شود.

او در مورد اینکه گفته می‌شود شاید بازیکنان پرسپولیس در این بازی مغرورانه عمل کنند، گفت:‌ برانکو سال‌ها در فوتبال ایران فعالیت کرده است و به خوبی این شرایط را درک می‌کند. برانکو باید تدابیر خاصی برای این بازی داشته باشد و بازیکنان پرسپولیس بدون ریسک بازی کنند. پرسپولیس باید مانند پنج بازی اول لیگ ساختار دفاعی منظمی داشته باشد و بازیکنان این تیم درگیر احساسات نشوند.

بازیکن اسبق پرسپولیس در واکنش به این موضوع که احتمال دارد وحید امیری به این بازی نرسد،‌ گفت:‌ امیری بازیکن خلاق و تاثیرگذاری است و حضور او در بازی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند اما اگر هم به این بازی نرسد پرسپولیس بازیکنان با کیفیتی روی نیمکت دارد که می‌توانند جایگزین خوبی برای او شوند.

وی در مورد شرایط استقلال و علیرضا منصوریان برای دربی گفت:‌ این بازی آخرین تیری است که منصوریان می‌تواند رها کند. احتمال دارد یک بازی انتحاری از استقلال شاهد باشیم اما ازطرفی هم شاید استقلال با توجه به شرایط محتاطانه بازی کند. منصوریان با برد دربی می‌تواند دل هواداران استقلال را به دست آورد. این بازی می‌تواند ورق را برای منصوریان و استقلال برگرداند.

تارتار ادامه داد:  استقلال در این پنج هفته تغییرات زیادی در ترکیب داشته است و به نظرم منصوریان هنوز به ترکیب دلخواهش نرسیده است. من ایراداتی در بازی این تیم با ماشین‌سازی تبریز دیدم. استقلال در دیدار با ماشین‌سازی تبریز نیاز به پیروزی داشت اما نمی‌دانم چرا یک بازیکن که پستش دفاع وسط است در دفاع چپ بازی کرد.

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: منصوریان مربی جوانی است و من برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. مربی‌های جوان نباید مهره سوخته شوند. همه ما دوست داریم مربی‌های جوان ما موفق عمل کنند. گواردیولا و انریکه هم مربی‌های جوانی بودند که در بارسلونا قد علم کردند و در حال حاضر جزء بهترین مربی‌های جهان هستند.

تارتار در پایان در مورد پیش‌بینی‌اش از نتیجه بازی دربی، گفت: در کل امیدوارم دربی جذابی را از سوی هر دو تیم شاهد باشیم اما با تمام احترامی که برای هواداران استقلال قائلم فکر می‌کنم پرسپولیس با اختلاف دو گل برنده دربی شود.

 

کد خبر : ۴۱۰۶۵۲