خبرگزاری کار ایران

حاج‌رضایی در گفت‌وگو با ایلنا:

دربی فراتر از یک بازی معمولی است/ فشار به منصوریان منصفانه نیست

کارشناس فوتبال ایران معتقد است دربی پایتخت تبدیل به یک بازی حیثیتی شده است و حساسیت آن در جامعه بازتاب مستقیمی دارد.

امین حاجرضایی، در خصوص بازی استقلال و پرسپولیس به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: از نظر تحلیل فنی، اگر به سراغ استقلال بروم به جهت اخلاقی خوب عمل نکرده‌ام. این تیم شرایط خوبی در جدول مسابقات ندارد و فشارهای زیادی به سرمربی جوانش وارد شده است. بنابراین تحلیل فنی و انتقاد از عملکرد دو تیم به خصوص استقلال را به بعد از بازی موکول می‌کنم.

وی ادامه داد: درباره شرایط و فضای کلی این بازی می‌توان گفت که دربی تهران، تبدیل به یک بازی حیثیتی شده است. این یک دروغ بزرگ است که بعضی از کارشناسان و رسانه‌ها در آستانه این بازی به مخاطبان خود القا می‌کنند که این بازی فقط سه امتیاز دارد و اهمیت آن با دیگر بازی‌ها یکسان است. این مسابقه مانند دیگر دربی‌هایی که در دنیا برگزار می‌شود از حساسیت‌های زیادی برخوردار است که بازتاب این حساسیت‌ها در جامعه تاثیر مستقیم می‌گذارد.

حاج رضایی در ادامه از فشارهایی که به منصوریان وارد می‌شود انتقاد کرد و گفت: به دلیل اینکه دو تیم استقلال و پرسپولیس متعلق به دولت و ارکان بالایی قدرت هستند، فشار بر روی منصوریان از بالا شروع می‌شود و در لایه‌های زیرین مدیریتی خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: در کنار فشار از بالا، دوعامل رسانه و تماشاگر نیز سد محکمی در مقابل تیم‌های بزرگ برای رسیدن به موفقیت هستند که در مورد منصوریان نقش رسانه‌ها پر رنگتر از باقی عوامل است. فشار بر روی منصوریان منصفانه نیست و از رسانه‌ها توقع می‌رود که از سرمربی جوان استقلال که یکی از سرمایه‌های فوتبال ایران است حمایت کنند و او را تا این حد تحت فشار قرار ندهد.

 

 

کد خبر : ۴۱۰۶۸۳