خبرگزاری کار ایران

هفته هفتم لیگ برتر؛ تقابل منصوریان و کسی که به استقلال نمی‌بازد

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال با چهار دیدار حساس آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا،‌هفته هفتم لیگ شانزدهم با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود.

صبای قم – سایپا؛ مرفاوی به دنبال برد

صبای قم هم مانند استقلال بردی به دست نیاورده است و با پنج تساوی و یک شکست در رده سیزدهم لیگ قرار دارد. صبای قم البته در هفته گذشته می‌توانست سیاه‌جامگان را شکست دهد اما با اشتباه کمک داور گل صحیح عنایتی آفساید اعلام شد تا این تیم همچنان در حسرت پیروزی باقی بماند. تیم صمد مرفاوی این هفته کار آسانی مقابل سایپا نخواهد داشت چرا که آن‌ها به دنبال سه امتیاز این بازی هستند. سایپای حسین فرکی هم نتایج خوبی کسب نکرده است و با چهار تساوی و یک برد در رده هفتم جدول قرار دارد. آیا این بازی برنده خواهد داشت و یا مثل اکثر بازی‌های دو تیم با نتیجه تساوی به اتمام می‌رسد.

استقلال خوزستان - پیکان؛ آقا معلم به دنبال خروج از بحران

از هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر کشور استقلال خوزستان در گرمای اهواز میزبان پیکان تهران است. استقلال خوزستانی که با مشکلات مالی شدید دست و پنجه نرم می‌کند اما تاکنون جوانی و انگیزه لازم را برای ارائه بازی‌های زیبا از خود نشان داده است. استقلال خوزستان تا بدین جا با هفت امتیاز در رده هشتم جدول رده‌ بندی ایستاده است. خط دفاعی استقلال خوزستان تاکنون با 9 گل خورده بسیار متزلزل نشان داده اما پیکان هم تا اینجای کار نشان داده خط حمله زهرداری ندارد. استقلال خوزستان امیدوار است بتواند سه امتیاز مقابل پیکان را در خانه به دست آورد تا علاوه بر صعود به رده‌های بالاتر جدول در هفته های آخر دچار مشکل نشود.

از سوی دیگر پیکانی‌ها از خط حمله چندان موفقی تا این هفته بهره‌مند نبوده و با مصدومیت آرش برهانی دردسری تازه نیز پیدا کرده اند. البته به نظر می‌رسد آرش برهانی بتواند دقایقی هرچند کوتاه برای این تیم بازی کند. در کنار خط حمله، خط دفاعی این تیم نیز متزلزل نشان داده است. پیکان بازیکنان باتجربه ای در اختیار دارد. باید دید این تیم می‌تواند بامهره های خود تیم جوان پورموسوی را شکست دهد و اولین پیروزی خود را خارج از خانه جشن بگیرد یا خیر؟ تیم پیکان نیز در هفته گذشته در مقابل تیم نفت تهران یک امتیاز کسب کرده بود و اکنون با 5 امتیاز در رده چهاردهم جدول رده بندی قرار دارد.

جنگ برای تداوم صدرنشینی، تقابل مربیان بادانش در تبریز

تراکتور سازی تبریز سه شنبه میزبان سیاه جامگان مشهد است. تقابل قلعه نوعی و کاظمی با تیم های پرمهره شان می تواند جالب باشد. تراکتور که در هفته گذشته توانسته بود تیم ذوب آهن را شکست دهد، توانست صدر جدول را با تفاضل گل بهتر از پرسپولیس بگیرد و اکنون برای تداوم صدرنشینی به سه امتیاز نیاز دارد تا بتواند اولی خود را تثبیت کند. تراکتور بدون شکست و با بهترین خط حمله لیگ تا اینجای کار، با 12 امتیاز در رده اول جدول قرار دارد.

از سوی دیگر سیاه جامگان نیز شرایط خوبی در جدول دارد و با 9 امتیاز در رده ششم جدول رده بندی قرار دارد. سیاه جامگان با تیمی منضبط و منسجم در ورزشگاه اختصاصی تراکتور بازی خواهد کرد و می داند کسب سه امتیاز در این بازی هم کار بزرگی است هم تیم را در رده های بالای جدول می کشاند و جز مدعیان قرار می دهد. باید دید تراکتور همچنان می تواند به پیشتازی خود در لیگ برتر ادامه دهد یا اتفاق دیگری خواهد افتاد.

استقلال – ذوب‌آهن؛ جدال منصوریان و کسی که به استقلال نمی‌بازد

استقلال در حالی در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر میزبان ذوب‌آهن اصفهان است که همچنان بردی را در لیگ شانزدهم به دست نیاورده است. منصوریان شانس این را داشت که با پیروزی مقابل پرسپولیس روحیه کادر فنی و بازیکنان استقلال را برای ادامه لیگ بالا ببرد اما این اتفاق نیفتاد و استقلال به یک امتیاز این بازی بسنده کرد.

استقلال میزبان ذوب‌آهنی است که یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت خود دارد. جدال گل‌محمدی و منصوریان قطعا یکی از جذابیت‌های هفته هفتم لیگ‌ برتر است. گل‌محمدی آمار خوبی مقابل استقلال داشته و تاکنون مقابل این تیم شکست نخورده است. ذوب‌آهن در بازی رفت سال گذشته اولین باخت استقلال را در هفته سوم رقم زد. استقلالی‌ها در بازی‌ برگشت لیگ گذشته هم با درخشش رحمتی توانستند تنها یک امتیاز از ذوب‌آهنی‌ها بگیرند. اوج موفقیت‌ها یحیی‌ها مقابل استقلالی‌ها فینال جام حذفی بود. تیم گل‌محمدی در ضربات پنالتی استقلال پرویز مظلومی را شکست داد و قهرمان شد. گل‌محمدی البته یک بار هم در فینال جام‌حذفی نفت تهرانی که تحت هدایت منصوریان بود را شکست داد و قهرمان شد.

استقلالی‌ها امیدواری زیادی دارند تا شاید بتوانند اولین بردشان را کسب کنند اما آیا طلسم نباختن گل‌محمدی به استقلال می‌شکند؟

بزرگداشت هفته دفاع مقدس (سالروز آغاز جنگ تحمیلی)

سه‌شنبه 30 شهریورماه 95

استقلال – ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 19:30

تراکتورسازی تبریز – سیاه‌جامگان مشهد، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت 18:50

استقلال خوزستان – پیکان، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 18:40

صبای قم – سایپا، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم ساعت 18:30

 

کد خبر : ۴۱۲۱۰۲