خبرگزاری کار ایران

ساکت: ایران ظرفیت ۲ صعود پیاپی به جام جهانی را دارد

رئیس سازمان تیم‌های ملی فوتبال ایران گفت که جامعه ایرانی نسبت به حساسیت دو بازی پیش‌روی تیم ملی در مهر ماه اشراف کامل دارد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا ساکت که به همراه تیم ملی در ارمنستان حضور دارد با قدردانی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان به سایت فدراسیون فوتبال گفت: خوشبختانه سفارت ایران در ارمنستان همکاری‌های لازم را با تیم ملی داشته است. هنگام ورود تیم ملی به ارمنستان نمایندگانی از سفارت در فرودگاه حضور پیدا کردند و آقای سجادی، سفیر ایران در ایروان نیز در تماسی تلفنی به کاروان ایران خیر مقدم گفت. همچنین تعدادی از مسئولان تیم ملی پنجشنبه شب در مراسم ویژه دعای کمیل مسجد کبود ایروان که با حضور پرشور مسلمانان ایران و تعدادی دیگر از کشورها برگزار شد، شرکت کردند.

وی افزود: در واقع این مراسم هر پنجشنبه در این مسجد قدیمی با قدمت 270 ساله و زیبا برگزار می‌شود و کانونی برای گردهمایی مسلمانان ارمنستان است. ضمن اینکه قرار است با همکاری دو دولت ایران و ارمنستان این مسجد به ثبت یونسکو برسد. همچنین در بخشی از این مراسم با توجه به هفته دفاع مقدس وابسته نظامی ایران سخنرانی کرد.

ساکت با اشاره به دیدارش با سفیر ایران اظهار داشت: در این جلسه بر روابط نزدیک ایران و ارمنستان تأکید شد و با توجه به تسهیل در رفت و آمد بین دو کشور و لغو روادید سفیر محترم ایران در ارمنستان ظرفیت‌های فراوان اجتماعی، فرهنگی و به‌ویژه ورزشی را مورد تأکید قرار دادند. سپس دیداری با آقای دماوندی، رئیس انجمن دوستی ایران و ارمنستان و مسئول دفتر انجمن در آذربایجان شرقی داشتیم که بر مشترکات موجود بین دو کشور تأکید و قرار شد ارتباطات گسترش پیدا کند.

رئیس سازمان تیم‌های ملی با اشاره به امکانات موجود در کمپ تیم ملی ارمنستان خاطرنشان کرد: نکته قابل تأمل در این سفر مشاهده کمپ و امکانات آکادمی فوتبال ایروان است که شرایط بسیار خوبی دارد. این کمپ مجهز به هشت زمین فوتبال است که شش زمین آن دارای چمن طبیعی و دو زمین آن دارای چمن مصنوعی است. در واقع بنده با مشاهده کیفیت زمین چمن طبیعی این کمپ شگفت‌زده شدم و نگهداری این زمین و کیفیت آن می‌تواند الگوی بسیار خوبی باشد. به اعتقاد من ارمنستان انتخاب بسیار خوبی برای اردوهای ورزشی است.

وی با اشاره به دیدارهای پیش‌روی تیم ملی مقابل ازبکستان و کره‌جنوبی گفت: جامعه ایرانی به قدر کافی هوشیار است که حساسیت‌های این دو بازی را درک کرده و نسبت به آن اشراف داشته باشد. این دو دیدار در روند آتی و صعود ما بسیار تأثیرگذار است و باید این واقعیت را هم لحاظ کنیم که ازبکستان به‌دلیل حساسیت بازی پانزدهم مهر، چهار روز زودتر از لیگ ایران، لیگ خود را تعطیل کرد. با این وجود از حیث بازیکن و ظرفیت بالای کادر فنی، تیم ملی ایران تیم بسیار قدرتمندی است، اما برای ایجاد هماهنگی میان بازیکنان، تیم ملی به چنین اردوهایی نیاز دارد.

ساکت افزود: البته به‌دلیل اینکه نمی‌توانیم بازیکنان لژیونرمان را در چنین اردوهایی به همراه داشته باشیم، نمی‌شود دست روی دست بگذاریم. سرمربی تیم ملی مسابقات داخلی و خارجی را به‌طور کامل زیر نظر دارد و قطعاً با تدبیر درستی که اندیشیده شده بازیکنان را به هماهنگی می‌رساند. نمی‌شود به‌خاطر اینکه در این مقطع لژیونرها را در اختیار نداریم، نیم دیگر تیم را رها کنیم. کادر فنی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که برنامه‌های تیم ملی روی روزهای فیفا متمرکز باشد و در این مقطع نیز جام حذفی برگزار می‌شود. باید در اینجا از مربیانی که پذیرفتند حتی بدون بازیکنان ملی پوش‌شان در جام حذفی شرکت کنند، تشکر کنم. سرمربی تیم ملی هم پس از بازی با قطر به بنده اعلام کرد که قدردان مربیان لیگ و رسانه‌هاست و آنها در این برد سهیم هستند.

رئیس سازمان تیم‌های ملی با بیان اینکه در ادامه راه نیز همچنان به اتحاد و همبستگی ملی نیاز داریم، اظهار داشت: باید با دور کردن انرژی منفی و پردازش‌های غیرسازنده با کمک مردم با فرهنگ ایران، رسانه‌ها، باشگاه‌ها، مربیان و کانون‌های هواداری به‌دنبال ممکن کردن، غیرممکن باشیم و این غیرممکن همان صعود پیاپی تیم ملی به جام جهانی است. ایران چنین ظرفیتی را دارد، اما به شرطی که همبستگی ملی‌مان را در راستای ارتقای روحی و فکری تیم ملی حفظ کنیم.

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال تلاش بسیار دارد که بتواند تدارک لازم را برای تیم ملی و دیگر تیم‌ها فراهم کند و این نیازمند فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است. اولین اقدام برای فراهم کردن اقدامات نرم‌افزاری همگرایی فنی بین تیم‌های مختلف با تیم ملی بزرگسالان و هم‌اندیشی فنی بین مربیان تیم‌های مختلف زیر 14، زیر 16، زیر 19 سال، زیر23 سال و تیم‌های بانوان است که مربیان این تیم‌ها پس از ارائه برنامه‌های خود نقطه نظرات سرمربی تیم ملی بزرگسالان را به منظور بهره‌وری بیشتر و تأثیرگذاری دریافت می‌کنند. این همگرایی فنی در امتداد اقدامات کمیته فنی و توسعه، کمیته جوانان و کمیته بانوان فدراسیون فوتبال خواهد بود.

وی با تبریک موفقیت تیم‌های نوجوانان و فوتسال گفت: کار انجام شده قابل تقدیر بود. اعتقاد داریم فوتسال خودش را تثبیت می‌کند و ما این کار را به‌خوبی در تیم‌های فوتسال و فوتبال ساحلی می‌بینیم. ما در این دو رشته دارای یک مزیت بزرگ هستیم و در موضوع فوتسال کارهای زیادی مانده که باید انجام دهیم.

 

کد خبر : ۴۱۳۱۵۲