خبرگزاری کار ایران

درخشان: مشکل اصلی جودو حاشیه‌سازی است/ از کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال انصراف می‌دهم

رئیس جدید فدراسیون جودو در جمع خبرنگاران گفت: مشکل جودو در این سالها جابه‌جایی های گسترده مدیریتی بوده است که ضربات زیادی به این ورزش وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، محمد درخشان پس از انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون جودو، در جمع خبرنگاران گفت: این انتخابات نزدیک، نتیجه رشد و نمو جامعه جودو بود که در یک رقابت سالم و دوستانه کنار یکدیگر قرار گرفتیم و درنهایت بنده به عنوان خدمت‌گذار جامعه جودو انتخاب شدم.

درخشان در خصوص جدایی 12 ساله از فضای مدیریتی جودو گفت: من به طور کامل از جودو دور نبودم و در فعالیت‌های بین المللی کنار جودوی کشور بودم. اما فضای داخلی و خارجی جودو از یکگدیگر جداست. ما در این چند سال مشکلات مدیریتی زیادی از قبیل جابه جایی‌های گسترده داشتیم که دردی را از جودوی کشور دوا نکرد. یک نفر از مسئولان بین‌المللی به من می‌گفت که یمن دو تکه شده، اما رئیس فدراسیونش تغییر نکرده، چرا فدراسیون ایران در مدت کوتاهی سه رئیس به خود دیده؟ متأسفانه اوضاع به‌گونه‌ای شده بود که در مسائل داخلی ضربه خوردیم و وجهه بین‌المللی‌مان تخریب شده بود.

وی افزود: این رفت‌وآمدها هم از بعد داخلی و هم از بعد بین المللی به جودوی کشور ضربه وارد کرده است.برخی‌ها فکر می‌کنند این حرف فقط مخصوص مسائل فنی و تکنیکی است، در حالی که این‌گونه نیست، به عقیده من ۸۰ درصد آن مربوط به موضوعات اداری و نحوه مدیریت است. حداقل‌ ذکات من به جودو این است که تجربیاتم را یک بار دیگر در اختیار این رشته ورزشی قرار دهم.

درخشان عنوان کرد: برخلاف برخی حرف‌هایی که مطرح می‌شود، جودوی ایران در یک نفر خلاصه نمی‌شود و جرقه نیست، در سال ۲۰۰۱ ما در بخش تیمی سوم جهان شدیم و ۱۰ میلیون ین ژاپن جایزه گرفتیم. چرا حالا کار باید به جایی برسد که فیلیپین در سنگین‌وزن نماینده داشته باشد، اما ما نداشته باشیم؟

وی افزود: مشکل اصلی حاشیه‌سازی است، اگر هر کسی هر حرفی بزند و بخواهیم آن را تلافی کنیم، حاشیه‌سازی می‌‌شود. حرف زدن در فدراسیونی که من خدمت‌گزار آن هستم بر اساس برنامه خواهد بود.

رئیس جدید فدراسیون جودو در خصوص انتخاب سرمربی برای تیم‌های ملی بانوان و آقایان اظهار داشت: برای بانوان تصمیم داریم یک سرمربی خانم از ازبکستان بیاوریم، برای آقایان هم باید ببینیم راه رشد جودو چیست. باید برنامه‌ای بنویسم تا از توان بیرون بدون هزینه خودمان استفاده کنیم، در این راستا مذاکراتی هم با ژاپنی‌ها داشته‌ایم.

درخشان درمورد حضورش در کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: به زودی از این سمت انصراف می‌دهم در خدمت جودو خواهم بود.

وی با اشاره به وضعیت آرش میراسماعیلی گفت: از آرش خواسته‌ایم که به ما کمک کند و این موضوع بستگی به تصمیم خودش دارد. او هنوز هم مانند فرزند من است و تلاش می‌کنم از وجود وی استفاده کنیم.

 

کد خبر : ۴۱۳۷۴۶