خبرگزاری کار ایران

نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج در گفت‌وگو با ایلنا:

اعتراض شطرنج‌باز آمریکایی رسمی نیست/ ایران پیش از این هم میزبان مسابقات بانوان بوده است

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۵۳۳

ماهینی می‌گوید: در زمانی که موضوع میزبانی ایران بررسی می‌شد هیچ اعتراضی به موضوع حجاب شرکت کنندگان نشد و جالب است که خود سولماز پولگا هم در آن جلسه حضور داشت.

مونا ماهینی، نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج در خصوص حاشیه‌سازی برای میزبانی ایران از رقابت‌های جام جهانی شطرنج بانوان به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: مسابقات جام جهانی شطرنج بانوان که قرار است با 64 شرکت کننده در اواخر بهمن ماه در ایران برگزار شود از سوی فدراسیون جهانی شطرنج بررسی شده است. در زمانی که موضوع میزبانی ایران بررسی می‌شد هیچ اعتراضی به موضوع حجاب شرکت کنندگان نشد و جالب است که خود سولماز پولگا هم در آن جلسه حضور داشت.

او ادامه می‌دهد: سولماز پولگا، شطرنج‌باز تیم ملی آمریکا تنها کسی است که در بین 64 شرکت کننده به این موضوع اعتراض کرده است. باید توجه داشت که شخص بازیکن نمی‌تواند به این موضوع اعتراض کند و این موضوع باید از سوی فدراسیون شطرنج آن کشور به صورت کتبی اعلام شود در غیر این صورت این اعتراض اهمیتی نخواهد داشت.

نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج به سایر میزبانی‌های ایران اشاره و خاطرنشان می‌کند: ایران پیش از این بارها میزبان رقابت‌های گرندپری و دیگر رقابت‌های سطح بالای شطرنج بوده است، موضوع قابل توجه این است که خود سولماز پولگا چند بار برای شرکت در مسابقات مختلف به ایران آمده است. این موضوع بیش از حد در مطبوعات غرب بازتاب داشته زیرا به دلیل اینکه سطح این مسابقات بسیار بالا است همه در آن شرکت خواهند کرد حتی شطرنج‌باز آمریکایی هم با توجه به این حاشیه‌ها به ایران خواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز