خبرگزاری کار ایران

عابدینی: یک جریان هر روز تلاش می‌کند اتفاقات خوبی در فوتبال رخ ندهد

عابدینی گفت: اهرم‌های بیرونی عامل عدم موفقیت تبلیغات محیطی فوتبال بود.

به گزارش ایلنا، امیر عابدینی درباره گزارش بلیت فروشی لیگ برتر فوتبال ایران و سهم زیاد شرکت بلیت فروش، گفت: مردم ما یک مقدار بر اساس اینکه بی اعتمادی در جامعه رشد کرده است، عادت کرده‌اند هر حرف و حدیثی را بپذیرند و بگویند پشت پرده و زیر میز اتفاق دیگری رقم خورده است.

وی گفت: هرچند در حیطه وظایف من نبود ولی این قرارداد را بررسی کردم. این قرارداد دو، سه سال پیش منعقد شده بود و تاییده مقامات ذیربط گرفته شده بود. اینکه چرا مدت زمان این قرارداد ۱۰ ساله است، یک سئوال پیش می آید و آن اینکه کسی که ۳۵ درصد از قرارداد را می برد، همه آن را را در جیب خودش می گذارد؟ من بررسی کردم و متوجه شدم اینطور نیست.

سرپرست کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر باور داشته باشیم سال گذشته ۵۸۲ هزار بلیت فروخته شده است، در مجموع  چیزی در حدود ۶ میلیارد تومان می‌شود. کسر مالیات هم حداقل ۲۵ درصد خواهد بود. در این صورت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عواید دارد. باور ساد‌ه‌ای است که یک نفر ۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده و تمام دردسرها را قبول کرده تا رقمی را برداشت کند که ۸۰ درصد آن متعلق به باشگاه ها است. اگر یک نفر ۵ میلیارد را در حساب بانکی بگذارد، ۱ میلیارد سود می گیرد.

عابدینی تصریح کرد: وقتی بخش خصوصی را وارد کار می کنیم اینطور نیست که بیاید و پولی به دست نیاورد. ما این بودجه را نداشتیم و بخش خصوصی وارد شد. به هرحال اگر این شرکت عملکرد مثبت نداشته باشد، زیاد پول برداشت کند و یا اصلاح ساختار نکرده باشد، قراردادش را کنسل می کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که به نظر می رسد درگیری بین اپراتورها در فوتبال باعث ایجاد این حواشی شده است، گفت: یک جریانی کنار فوتبال به دنبال این است تمامیت اقتصاد فوتبال را در آغوش بکشد و آن را برای خودش کند. این جریان هر روز تلاش می‌کند اتفاقات خوبی رخ ندهد. اگر یک شرکت در قالب مزایده تبلیغات محیطی فوتبال ایران را گرفت و موفق نشد، دلایلش اهرم های بیرونی بود نه درون سیستم. همیشه رقابت هست ولی اینجا رقابت تخریبی است.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ برتر با بیان اینکه باشگاه های ما یاد گرفته اند رقابت کنند ولی وقتی تخریب می‌شود، همه دستشان را بالا می برند و پدافندی برای واکنش ندارند، اظهار کرد: هنوز اطلاعات پخته نشده و ریز و درشت قرارداد را ندیده اند ولی سریع آن را رسانه ای می کنند. آثار این اطلاعات این است که نهادهای نظارتی را مجاب می‌کند تا این مسائل را بررسی کنند و کار با وقفه مواجه می شود. شما نگاه کنید ۱۴ سال طول می کشد که سران فیفا را به خاطر فسادشان می زنند ولی کل فوتبال را متوقف نمی‌کنند و رقابت‌های جام جهانی، جام باشگاه های جهان و سایر بازی ها سر جایش برگزار می‌شود.

عابدینی به رادیو جوان گفت: یک قراردادی را در مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال داشتیم که با شرکت‌هایی قرارداد ببندیم که بنیانهای آنها به نهادهای دولتی متصل است که می توانند بضاعت حمایتی داشته باشد. در این بین یک شرکت که این شرایط را داشت، داوطلب شد و داخل گود آمد. طبیعی است وقتی قیمت مناسب باشد، ما هم قرارداد ببندیم. این شرکت بعد از عقد قرارداد گفت برای درآمدزایی سایر باشگاه ها سامانه دیگری را طراحی می کنم و این سامانه مقرر شد برای سایر باشگاه ها کار کند.

وی با بیان اینکه این سامانه شامل ۱۸ تیم لیگ دسته اولی هم می شود، تاکید کرد: وقتی این کار شروع شد، سه باشگاه محترم (پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی) اعتراض کردند و گفتند سامانه ما زیر سئوال می رود؛ در صورتی که سامانه آنه ا یکسال از عمرش گذشته بود و مشکلی پیش نیامده بود. به هر حال این اتفاق بیرون از سیستم فوتبال به گونه دیگری شکل گرفت. صورت جلسات مختلفی برای برون رفت امضا شد ولی داستان دیگری رخ داد.

 

کد خبر : ۴۱۵۵۴۹