خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی می‌کند؛

عملکرد تیم‌های جنوبی لیگ برتر تا پایان هفته هفتم چگونه بوده است؟

با صعود تیم صنعت نفت آبادان به لیگ برتر، جمع تیم‌های خوزستانی جمع شد تا خوزستانی‌ها باز هم مثل همیشه تیم‌های زیاد و البته پرهواداری در لیگ برتر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم استقلال خوزستان که سال گذشته بالاتر از تیم‌های مدعی کشور در جایگاه نخست پانزدهمین دوره لیگ برتر ایستاد، امسال با تغییرات زیادی در کادر فنی و بازیکنان مواجه شد. ویسی، سرمربی جوان استقلال خوزستان جای خود را به مربی این تیم داد. سید سیروس پورموسوی هم که بسیار جوان است در ابتدای فصل با مشکلات مالی شدید تیم را تحویل گرفت. تیمی که در لیگ شانزدهم عنوان قهرمان سال گذشته و نماینده ایران در آسیا را یدک می‌کشد و انتظار می‌رفت با سرمایه‌گذاری ویژه استقلال خوزستان امسال قوی‌تر از گذشته وارد مسابقات شود.

مشکلات مالی این تیم و مصدومیت‌های پی در پی بازیکنان کلیدی استقلال خوزستان، از مشکلات اساسی تیم است و به نظر می‌رسد این روزها به شدت سرمربی و بازیکنان این تیم را اذیت می‌کند.

استقلال خوزستان که سال گذشته تنها 14 گل خورده بود و با فاصله زیادی از تیم‌های دوم و سوم جدول، بهترین خط دفاع را داشت، امسال با گذشت فقط هفت هفته از لیگ برتر 12 گل خورده که این عملکرد خط دفاعی نماینده ایران در آسیا می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد.

این تیم هم‌اکنون در رده یازدهم جدول رده بندی قرار گرفته و سهمش از 21 امتیاز از هفت بازی، فقط 7 امتیاز است. هفت امتیازی که از یک برد و 4 مساوی به دست آمده است. در پرونده استقلال خوزستانی که سال گذشته فقط 3 باخت داشت تا اینجای کار 2 باخت به چشم می‌خورد. با توجه به نتایج بدست آمده برای این تیم و همینطور در نظر گرفتن مشکلات مالی که می‌توان به عنوان یکی از مهمترین مشکلات این تیم در نظر گرفت، باید برای این تیم در ایران و آسیا نگران بود. نگرانی از اینکه سرنوشت فولاد خوزستان پس از قهرمانی در لیگ سیزدهم، برای استقلال خوزستان نیز تکرار شود.

تیم صنعت نفت آبادان دیگر تیم خوزستانی که امسال حضورش در لیگ برتر را جشن گرفت، با سرمربیگری نادر دست‌نشان، لیگ شانزدهم را به خوبی شروع کرد. نتایج درخشانی که کمتر کسی فکر می‌کرد تیم تازه به لیگ برتر راه یافته بتواند همپای سایر تیم‌های همیشگی مدعی قهرمانی، آنها را به دست بیاورد. با همه این اوصاف بازیکنان با تجربه این تیم و حتی سرمربی آن معتقدند تلاش همه کادر فنی و بازیکنان صنعت نفت نگه‌داشتن این تیم در لیگ برتر و کسب رتبه تک رقمی است و به قهرمانی فکر نمی‌کنند.

تیم صنعت نفت آبادان تا هفته هفتم لیگ برتر با 2 برد، 4 مساوی و فقط یک باخت در رده چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد. تیمی که خط دفاع و حمله آن تا اینجای کار پابه‌پای هم عمل کرده‌اند. هفت گل خورده و هشت گل زده در لیگ برتر و کسب ده امتیاز از هفت بازی، کارنامه تیم آبادانی است که می‌توان به آینده این تیم بسیار امیدوار بود.

دیگر تیم خوزستانی که در ابتدای لیگ برتر، چندین سال در کورس قهرمانی بود و بازیکنان زیادی را به تیم ملی و دیگر تیم‌های لیگ برتر و حتی لیگ‌های خارج از کشور معرفی کرد، فولاد خوزستان است. فولاد خوزستانی که این روزها در لیگ شانزدهم نتایج خوبی نمی‌گیرد و این مسئله مهم را می‌توان در چندین مورد بررسی کرد.

در راستای کم کردن هزینه‌های فولاد خوزستان این تیم برای لیگ شانزدهم با بومی‌های جوان و کم‌هزینه بسته شد. بسیاری از بازیکنان قدیمی و گران‌قیمت این تیم جدا شدند و حتی کادر فنی این تیم نیز تغییر کرد. باید گفت فولاد خوزستان در سال جدید کاملا پوست انداخته و ترکیب جدیدی را به نمایش گذاشته است. ترکیبی که برخلاف سال‌های گذشته فقط 20 درصد آن را غیربومی‌ها تشکیل می‌دهند و هدف اصلی آنها از ابتدا کم کردن هزینه‌های باشگاه و سرمایه‌گذاری بر روی بازیکنان بومی بود. اشتباهی که باعث شد ترکیب با تجربه این تیم که متشکل از بومی‌ها و غیر بومی‌های جوان و باتجربه بود و در کنار هم می‌توانست جواب دهد، در هفته‌های آغازی فصل به مشکل بخورد و با گذشت هفت هفته از لیگ برتر این تیم در انتهای جدول قرار بگیرد. البته از این موضوع نیز نباید گذشت که این گونه ترکیب‌ها برای آینده یک تیم فوتبال می‌تواند نتیجه دهد و تیمی خوب و آماده و حتی مدعی قهرمانی را به لیگ نشان دهد. 

فولاد خوزستان در سال گذشته نیز نتایج خوبی کسب نکرد. تیمی که با 9 برد، 8 مساوی و 13 باخت و تفاضل گل منفی دوازده در رده دوازدهم جدول رده‌بندی ایستاد و تا هفته‌های پایانی نیز استرس سقوط به لیگ دسته یک کشور در این تیم موج می‌زد.

تیم فولاد در این فصل تا پایان هفته هفتم در کسب نتایج و آمار تفاوت چندانی با استقلال خوزستان ندارد. این تیم هم با 2 باخت، 4 مساوی و یک برد یک رده پایین‌تر از استقلال خوزستان در رده دوازدهم جدول قرار دارد.

 

 

 

 

 

کد خبر : ۴۱۸۰۹۳