خبرگزاری کار ایران

نکونام:‌ کره‌ای‌ها از حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی وحشت دارند/ آن‌ها ماسک زدند تا شناخته نشوند

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۱۰۹

نکونام گفت: کره‌ای‌ها در ورود به تهران ماسک زدند تا شناخته نشوند. به هر حال سه بار از ایران شکست خورده‌اند و فکر می‌کنند اگر شناسایی شوند، مورد تمسخر قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، جواد نکونام در جمع خبرنگاران حاضر در محل تمرین امروز (یکشنبه) تیم ملی گفت: بازی مقابل کره‌ جنوبی همیشه سخت و خاص بوده و این شرایط برای هر دو کشور این گونه‌است که کری‌خوانی برای ایران و کره وجود دارد، اما ما همیشه قدرت خود را به حریف‌مان ثابت کرده‌ایم و این بار هم نشان می‌دهیم تیم اول آسیا هستیم.

وی ادامه داد: فوتبال 90 دقیقه است و برنده در داخل میدان و پس از این 90 دقیقه مشخص خواهد شد. تیمی که برنده باشد، می‌تواند بعد از بازی صحبت کند و حرف بزند. به هر حال ما به دنبال کسب امتیاز کامل هستیم در حالی که کره‌ای‌ها برای حداقل نتیجه بازی می‌کند. ما می‌خواهیم حرف‌های‌مان را داخل زمین بزنیم نه اینکه خارج از بازی و قبل از شروع این دیدار، صحبت کنیم. سه بار حریف را شکست دادیم و باز هم با همت بچه‌ها و حمایت هواداران، به این مهم دست پیدا می‌کنیم.

نکونام در مورد اینکه خودش چندین‌بار به کره‌جنوبی گل زده و چه توصیه‌ای برای بازیکنان کنونی دارد، تصریح کرد: به عقیده من زننده گل نمی‌تواند مهم باشد بلکه کل مجموعه تیم زحمت می‌کشد و گلزن هم کسی است که تلاش بازیکنان را به هدف می‌رساند و شادی را به اردو می‌آورد. کادرفنی تمام توصیه‌ها در مورد گلزنی را به بازیکنان کرده و امیدواریم بتوانیم با حمایت هواداران و تماشاگرانی که به ورزشگاه می‌آیند، به هدف‌مان که کسب پیروزی است برسیم.

وی ادامه داد: بازی سختی در پیش داریم اما چیزی که در این بازی اهمیت ویژه‌ای دارد، همان بحث حضور هواداران است. همان‌طور که شاهد هستید، کره‌ای‌ها از حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی وحشت دارند و در تمام مصاحبه‌ها و گزارش‌هایی که از رسانه‌های این کشور می‌خوانیم، بحث ترس‌شان از ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی نهفته است. هرچند در ایام محرم هستیم و تمام بازیکنان ما دوست داشتند به جای حضور در اردو و فکر کردن به بازی، در هیئت‌های خودشان بودند و پا به پای مردم عزاداری می‌کردند، اما مجبوریم در این میدان حضور داشته باشیم.

نکونام افزود: ما هم درک می‌کنیم که در روز تاسوعا باید به مصاف حریف برویم و به همین علت قبل از شروع بازی در کنار هواداران به عزاداری می‌پردازیم. مردم کشورمان نیز شعائر مذهبی را رعایت می‌کنند و در یک روز ویژه، ان‌شاءالله بار دیگر به برتری می‌رسیم.

مربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که چه پاسخی برای کری‌خوانی کره‌ای‌ها دارید، گفت: ما تیم اول آسیا هستیم و نیازی به کری خوانی نداریم. سه بار هم طی این سال‌ها کره‌جنوبی را شکست دادیم و آنها برای فرار از ترس‌شان این کارها را انجام می‌دهند. آن قدر ترسیده‌اند که کری می‌خوانند یا کارهایی می‌کنند که عجیب است. می‌خواهند جنگ روانی به پا کنند. اگر خاطرتان باشد در بازی آخر گروهی دور قبلی، دل‌شان می‌خواست این کار را انجام دهند. سرمربی‌شان گفت دوست داریم ازبکستان به جام جهانی برود و بازیکن‌شان گفت کاری می‌کنیم که فلان بازیکن ایران، خون‌گریه کند اما دیدید که در نهایت ما بازی را بردیم. این حرف‌ها را می‌زنند تا خودشان را نشان دهند و ترس‌شان بریزد.

نکونام همچنین ادامه داد: در ورود به تهران ماسک می‌زنند تا شناخته نشوند. به هر حال سه بار از ایران شکست خورده‌اند و فکر می‌کنند اگر شناسایی شوند، مورد تمسخر قرار می‌گیرند. در دوره قبلی نیز ازبکستان شش گل به قطر زد و اگر یک گل دیگر می‌زد، ازبک‌ها به جام جهانی می‌رفتند. حالا هم باید بگویم این موضوع برای‌مان بسیار خوشحال کننده است که می‌بینیم تیم ملی کره جنوبی از ما می‌ترسد. چنین قضیه‌ای برای ایران، یک نقطه قوت به شما می‌رود و در بازی با کره به ما کمک خواهد کرد.

وی در پایان گفت: تنها چیزی که امروز مهم است، حضور هواداران است. آنها همه شرایط را درک می‌کنند و حتماً با پیراهن مشکی برای حمایت از ما به ورزشگاه می‌آیند تا انشالله برای چهارمین بار بتوانیم حریف را شکست دهیم و در پایان بازی‌ها، صعودمان به جام جهانی را در کنار هم جشن بگیریم چون بعید می‌دانم حتی یک نفر در این مملکت، از صعود به جام جهانی ناراحت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز