خبرگزاری کار ایران

کی‌روش: از همه ایران ممنونم/ چهارمین فینال را پیروز شدیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است ایران مقابل یکی از بهترین تیم‌های آسیا به برتری رسیده است و این بازی سطح بسیار بالایی داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی یک بر صفر مقابل کره جنوبی در کنفرانس خبری با بیان اینکه دیدار امشب دو تیم سطح کیفیت بالایی داشت و در حد جام جهانی بود پاسخ سوالات خبرنگاران را داد.

توانستیم چهارمین فینال خود را پیروز شویم

کی‌روش ادامه داد: بابت این پیروزی بسیار خوشحالیم. این برد، چهارمین فینالی بود که توانستیم از آن سربلند بیرون بیاییم. در شش بازی آینده قطعاً این برد و باخت‌ها در گروه ما تکرار خواهد شد. ما در این گروه همچنان باید با تمرکز بالا به کارمان ادامه دهیم.

از تماشاگران بسیار ممنونم

وی تصریح کرد: همچنین از هواداران تشکر می‌کنم که در شبی عزیز و محترم به کمک ما آمدند. باید به هواداران به خاطر این روزهای محترم تسلیت بگویم و از آنها بار دیگر تشکر می‌کنم. امیدوارم تماشاگران ایرانی تسلیت مرا بپذیرند.

هنوز 6 بازی و 18 امتیاز دیگر باقی مانده است

کی‌روش در پاسخ به سؤال خبرنگار ورزشی ایلنا، مبنی بر این که شما در ابتدای کار، ایران را شانس اول صعود به جام جهانی نمی‌دانستید، حالا در این مورد چه فکری می‌کنید، گفت: چون رقابت‌ها همچنان ادامه دارد، ‌خیلی زود است نظری بدهم. هنوز شش بازی و 18 امتیاز دیگر در این گروه باقی مانده است و نمی‌خواهم از حالا حرفی بزنم. معتقدم اتفاقات زیادی در آینده رخ می‌دهد.

برتری مقابل ازبکستان و کره بخشی از راهی بود که باید برویم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد اینکه قبل از شروع بازی توهین‌هایی نسبت به بازیکنان ایران وجود داشت و حتی در بازی با ازبکستان نیز چنین مسئله‌ای وجود داشت و شش امتیازی که از این دو بازی کسب شد، مشت محکمی به این حاشیه‌سازی‌ها بوده یا نه، گفت: بله، ما امشب ثابت کردیم آنچه اهمیت دارد، اتفاقات درون زمین است و فقط نتایج است که می‌تواند تعیین‌کننده باشد. ما دو برد بسیار خوب مقابل ازبکستان و کره جنوبی به دست آوردیم و این بخشی از راهی بود که باید برویم.

آماده‌سازی تیم ملی نباید متوقف شود

کی‌روش ادامه داد: البته هنوز شش بازی سخت دیگر در این راه باقی مانده و باید کارمان را ادامه دهیم. مهم‌ترین اتفاق این است که اکنون آماده‌سازی را رها نکنیم. اگر ریلکس باشیم به نتیجه نمی‌رسیم. نه تنها نباید آماده‌سازی را متوقف کنیم، بلکه باید پیشرفت کرده و به شرایط بهتری برسیم. چون این تیم و بازیکنانش استحقاق کسب بهترین نتایج را دارند.

دلیل به میدان نفرستادن 3 بازیکن در دیدار مقابل ازبکستان از زبان کی‌روش

خبرنگار چینی از کی‌روش پرسید در بازی با ازبکستان از بازیکنان جوان ایران یعنی جهانبخش، آزمون و دژاگه استفاده نکردید و در بازی با کره جنوبی از آنها استفاده کردید. این روند در آینده ادامه می‌یابد که گفت: بله از این سه بازیکن استفاده نکردیم به این دلیل که متأسفانه سفرهای طولانی و مصدومیت‌هایی را در باشگاه‌های‌شان داشتند. در بازی قبلی به آنها استراحت دادیم و برای این بازی تمام بازیکنان شرایط بازی را داشتند.

ما چند گروه بازیکن خوب داریم

وی افزود: ما چند گروه بازیکن خوب داریم که از همه آنها می‌توانیم در بازی‌های مختلف استفاده کنیم، چون به لحاظ فنی آماده هستند. در این دیدار نیز احساس کردیم آن سه بازیکن که در ازبکستان نیمکت‌نشین بودند، به میدان بروند و دیدید که پاهای این بازیکنان طراوت لازم را داشت و توانستند بهترین عملکرد را داشته باشند.

از تغییر تاکتیک کره شگفت زده نشدیم

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سؤال خبرنگار کره‌ای که پرسید، بازیکنان شما در سمت راست کارایی زیادی داشتند و آیا شما می‌دانستید کره در سمت چپ مشکل دارد، تصریح کرد:  ما کاملاً تیم کره جنوبی را مورد بررسی قرار داده بودیم و جزئیات کامل این تیم را می‌دانستیم. در واقع شناخت بالایی از کره داشتیم و وقتی این تیم با سیستم 3-3-4 وارد زمین شد، خیلی زود فهمیدیم که نسبت به بازی‌های قبلی که 1-3-2-4 بازی می‌کرد، تغییراتی داشته است، اما بازیکنان من اصلاً متعجب نشدند و کارمان را با تمرکز انجام دادیم چون شناخت‌مان از کره‌جنوبی کافی بود.

تمام جزئیات را در مورد کره می‌دانستیم

کی‌روش در پایان تصریح کرد: به همین خاطر از سمت چپ، سمت راست و میانه میدان روی دروازه حریف فشار آوردیم و در نهایت موفق به کسب پیروزی شدیم. دلیلش هم این بود که تمام جزئیات را در مورد تیم ملی کره جنوبی می‌دانستیم.

کد خبر : ۴۱۸۶۵۰