خبرگزاری کار ایران

محمدرضا یزدانی خرم در گفت‌وگو با ایلنا:

تنها دانشگاهی بودن برای مدیریت ورزش کافی نیست/گودرزی نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد

یزدانی خرم می‌گوید: ورزش کشور مانند بیماری است که احتیاج به درمان دارد که متاسفانه محمود گودرزی که از شخصیت‌های دانشگاهی است نتوانست این بیماری را درمان کند.

محمد رضا یزدانی خرم، مدیر ورزشی ایران در خصوص عملکرد وزارت ورزش در زمان حضور محمود گودرزی به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: بعد از انقلاب افرادی بر ورزش کشور مدیریت کردند که بعضی از آنها توانایی‌های خوبی داشتند و برخی هم ضعیف بودند. در زمان مدیریت برخی از مدیران ابتکارات خوبی انجام داده شد مانند ورزش والیبال که از رتبه پنجم آسیا به سطح یک جهان رسید و همچنان سیر صعودی خود را ادامه خواهد داد. یکی از خصوصیات مهم مدیران ورزشی می‌تواند توانایی درآمد زایی خارج از بودجه باشد.

رییس اسبق فدراسیون والیبال در مورد وضعیت ورزش اشاره و خاطرنشان می‌کند: بعد از اینکه سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش تغییر کرد بودجه آن هم کمتر شد. رییس جمهور باید تغییراتی در این وزارتخانه ایجاد کند و در مرحله اول موضوع جوانان را از ورزش جدا کند تا هر دوی این مسائل که هرکدام به نوبه خود مهم هستند توسط متخصصین حوزه اداره شود.

یزدانی خرم در خصوص اختلافات وزیر ورزش با برخی از فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک می‌گوید: گودرزی به خوبی همه شخصیت‌های ورزشی کشور را می‌شناخت و می‌دانست که آنها چه خواسته‌ها و توانایی‌هایی دارند ولی مدیریت این موضوعات تنها به شناخت باز نمی‌گردد بلکه قدرت مدیریت معاونین را می‌طلبد که وزارت ورزش در این زمینه هم ضعیف عمل کرد که موجب ایجاد اختلافات شد. فدراسیون‌ها بر اساس بودجه برنامه‌ریزی می‌کنند و زمانی که وزارت ورزش نمی‌تواند بودجه‌ها را تامین کند این برنامه‌ریزی‌ها دچار مشکل می‌شوند و مردم هم که وزارت ورزش را نمی‌شناسند و از رییس فدراسیون گلایه می‌کنند. اختلافات وزارت ورزش با کمیته ملی المپیک به ضرر ورزش کشور تمام شد زیرا برای رشد ورزش، وزارت و کمیته باید در یک راستا عمل کنند. نه اینکه خبر اختلاف آنها ورزش کشور را تحت شعاع قرار دهد.

 

کد خبر : ۴۲۰۶۳۷