خبرگزاری کار ایران

منصوریان: با برنامه دقیق پیروز دیدار با سایپا هستیم/ انتخاب لیست 18 نفره برایمان سخت بود

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: امیدوارم بزنده بازی با سایپا، استقلال باشد

به گزارش ایلنا، علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیم استقلال و سایپا حاضر شد و پاسخ خبرنگاران را داد.

وی در خصوص شرایط این دیدار گفت: شرایط دو تیم به گونه‌ای است که باید برنده شویم. هر دو تیم سه امتیاز را می‌خواهند و ما با برنامه‌ریزی دقیق و کار تاکتیکی به دنبال پیروزی هستیم.

وی در مورد وضعیت مصدومیت خسرو حیدری، گفت: از کادر پزشکی تشکر می‌کنم که این بازیکن را در شرایط خوبی به ما تحویل داد. امروز با کادر فنی در مورد او تصمیم می‌گیریم که‌ آیا از او استفاده کنیم یا نه. خسرو حیدری یک مهره کلیدی برای ماست و به همراه مهدی رحمتی بازوی کادر فنی در زمین است. این دو بازیکن تأثیر مثبت زیادی در تیم دارند. ما می‌خواهیم نهایت استفاده را از این ستاره خوب خودمان ببریم.

وی در مورد تعطیلی دوباره لیگ و اینکه بدون ملی‌پوشان در جام حذفی بازی می‌کند یا خیر، گفت:‌ ما بعد از بازی با سایپا با فولاد بازی داریم و 6 آبان از اهواز به تهران برمی‌گردیم تا در جام حذفی با مس کرمان بازی کنیم. با ملی‌پوشان‌مان در جام حذفی بازی می‌کنیم.

وی در مورد اینکه تجربه حذف پرسپولیس برایتان درس شده، گفت: ما حرفه‌ای فکر می‌کنیم. به شرایط تیم حریف نگاه نمی‌کنیم زیرا تیم‌های لیگ دویی و لیگ یکی برای سورپرایز جام حذفی می‌آیند و ما دوست نداریم سورپرایز شویم. از تجربه پرسپولیس استفاده می‌کنیم و ملی‌پوشان ما نقطه امید ما هستند.

سرمربی استقلال در مورد تعداد ملی‌پوش‌های استقلال گفت: من به نظر کادر فنی و کی‌روش احترام می‌گذارم اما اگر استقلال همین سیر صعودی و رو به بالایش را حفظ کند در نیم‌فصل تعداد ملی‌پوشان ما از دو به چهار یا پنج بازیکن در تیم ملی خواهد رسید.

منصوریان در مورد قهر بختیار رحمانی گفت: من این مسئله را شفاف می‌گویم. برای بختیار رحمانی ما مربیان و کادر فنی بهترین تصمیم را خواهیم گرفت و این را هم بدانید که علت تعویض فقط به نحوه بازی یک بازیکن برنمی‌گردد. تعویض ممکن است به خاطر عملکرد تاکتیکی تیم باشد ضمن اینکه ما فقط 11 بازیکن در زمین داریم و سه تعویض هم می‌توانیم انجام دهیم. بازیکن وقتی بازی نمی‌کند طبیعی است که ناراحت شود و وقتی هم تعویض می‌شود باید از خود دلیل تعویضش را بپرسد که چرا تعویض شده اما این سوال را نباید به داخل مجموعه هواداران انتقال بدهد. من سالیان سال در تیم امید با بختیار بوده‌ام و با شرایط روحی و روانی او را می‌شناسم. خودم او را به استقلال آوردم. شاید این رفتارهای بختیار به خاطر فشارهای روحی و روانی است که در اطرافش وجود دارد و سطح توقع زیادی است که از او می‌رود و شماره پیراهن سنگینی که بر تن دارد. برای تنبیه کردن فقط نباید قطع کرد. به خصوص در استقلال و پرسپولیس باید نگاه ویژه‌ای به بازیکنان داشته باشیم. ما این مسئله درون تیمی را حلش می‌کنیم و قطعا دیگر چنین اتفاقی در تیم رخ نخواهد داد که اگر رخ بدهد خسرو حیدری و مهدی رحمتی باید پاسخگو باشند. ما تصمیمی در مورد بختیار می‌گیریم و مدیر باشگاه را هم در جریان می‌‌گذاریم. ما سعی نمی‌کنیم در مورد بختیار خیلی چکشی عمل کنیم. به خود بختیار هم این مسائل را گفته‌ام. ما خانواده بزرگ استقلال هستیم و بهترین تصمیم را برای این بازیکن خواهیم گرفت.

وی افزود: گاهی اوقات مسئله درون تیمی مربوط به تیم نفت می‌شود که 50 نفر عضو دارد و گاهی هم مربوط به تیم بزرگ استقلال است که 30 میلیون عضو خانواده‌اش هستند و باید جواب هوادار را بدهیم. گاهی اوقات با یک بخشش می‌توان کسی را تنبیه کرد.

وی در مورد حضور پادوانی به جای مجید حسینی گفت: من به ترکیب ایده‌آلم در خط دفاعی رسیده‌ام. در کنار این بازیکنان هرایر مگویان را هم داریم. امین حاج‌محمدی را هم داریم. به بهتاش فریبا امروز گفتم سخت‌ترین تصمیم برای من انتخاب 18 نفر است و پس از آن به انتخاب 11 نفر می‌رسیم. من به دنبال این هستم که در استقلال ساختار تیم را درست کنم. درست مثل کاری که در نفت انجام دادم. وقتی ساختار تیم درست بشود با آمدن و رفتن بازیکن نیز تیم به هم نمی‌ریزد. من می‌خواهم ساختار باثباتی در تیم داشته باشیم. پادوانی را هم خریدیم که از او استفاده کنیم. لازم بود از او تست بگیریم. مجید حسینی یک بازیکن ارزنده برای تیم ماست. بازیکنی که در بیست سالگی در استقلال بازی می‌کند و در دربی هم سربلند می‌شود. او می‌تواند در تیم ملی هم حضور داشته باشد و کادر فنی باید از این بازیکنان در طول مسیر طولانی‌مان حفاظت کند. بعد از بازی ما در پلی‌آف در آسیا ما چهار روز یکبار بازی داریم و من امروز آن روزهای سخت را می بینم و می‌خواهیم بستر کار آماده باشد.

سرمربی استقلال در مورد اینکه بختیار رحمانی در فهرست 18 نفره استقلال قرار می‌گیرد یا نه، گفت: این تصمیمی است که کادر فنی خواهد گرفت. من فضای بختیار را درک می‌کنم. می‌خواهم فضای ورود حاشیه به تیم را ببندم و آن را ممنوع کرده‌ام. امسال کادر فنی در مورد این مسئله تصمیم می‌‌گیرد. اینکه ما چه تصمیمی باید بگیریم که ورود حاشیه را به تیم ممنوع کنیم یا اتفاقات بدی برای تیم بیفتد. ما با تصمیم‌گیری برای بختیار خودم را لحاظ نمی‌کنم و شرایط روحی روانی باشگاه و هواداران را در نظر می‌گیرم.

کد خبر : ۴۲۰۹۶۹