خبرگزاری کار ایران

نشست مهدی تاج با رئیس کمیته ملی المپیک درباره تشکیل تیم امید

رئیس فدارسیون فوتبال و رئیس کمیته ملی المپیک نشستی را با هم برگزار کردند که عمده صحبت‌های آنها در این جلسه درباره وضعیت تیم فوتبال امید کشورمان بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، ظهر امروز (دوشنبه) نشستی بین مهدی تاج و کیومرث هاشمی برگزار شد. در این نشست، هاشمی ضمن تشکر از برگزاری خوب و شایسته دیدار تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی گفت: خوشبختانه با پیش‌بینی‌های صورت گرفته و اقدامات خوب و مدیریت فدراسیون فوتبال برگزاری این دیدار به یک موقعیت و فرصت خوب برای معرفی فرهنگ عاشورایی مردم ایران تبدیل شد. با درک بالا و حضور خیل عظیم هواداران که از آنها تشکر می‌کنم، شرایط بسیار خوبی در استادیوم آزادی مهیا و ضمن پیروزی در این مسابقه توانستیم به خوبی شعائر اسلامی را حفظ کرده و از آنها پاسداری کنیم.

وی افزود: مسابقات آسیایی کشور اندونزی و همچنین المپیک 2020 توکیو پیش روی ماست و خواسته ما این است که فدراسیون فوتبال با تدبیری درست تیم فوتبال امید کشور را با بهترین شرایط تشکیل دهد.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در حال حاضر تیم‌های ملی فوتسال بانوان و آقایان، تیم نوجوانان، تیم فوتبال ساحلی و تیم ملی بزرگسالان با تدبیر خوب فدراسیون فوتبال توانسته‌اند نتایج خوبی را رقم بزنند و خواسته ما این است که با تشکیل سریع تیم فوتبال امید بتوانیم تیمی موفق و آماده را برای مسابقات آسیایی و المپیک آماده کنیم.

تاج نیز با تشکر و قدردانی از همکاری‌های کمیته ملی المپیک گفت: قطعاً خواسته ما هم موفقیت همه رده‌های تیم‌های ملی در رشته‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی برای آقایان و بانوان است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم. ضمن اینکه یکی از مهم‌ترین نکات موجود این است که بنابر اعلام مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک، قرار است از دوره آتی فوتسال جایگزین فوتبال شود. بنابراین درخواست ما این است که ضمن اطلاع از صحت این موضوع، نتیجه را به فدراسیون فوتبال اعلام کنید تا هرچه سریع‌تر در این خصوص تصمیمات لازم و مقتضی اخذ شود.

وی ادامه داد: البته همان‌گونه که سایر تیم‌های ملی توانستند موفقیت‌های خوبی را برای فوتبال کشور مهیا کنند، قطعاً یکی از برنامه‌های این فدراسیون تشکیل تیم فوتبال امید قدرتمند و منسجم و آماده‌سازی آن برای مسابقات پیش‌رو است و در انجام این موضوع هیچ تردید و شکی نخواهیم داشت. در آینده‌ای نزدیک برنامه‌های لازم را برای اجرایی شدن آن انجام خواهیم داد.

مهدی تاج در پایان تأکید کرد: چنانچه فوتسال جایگزین فوتبال در مسابقات المپیک شود، این فدراسیون برنامه‌های متعددی را نیز برای آن در دستور کار خود قرار داده که احداث یک آکادمی ملی فوتسال مجهز و درخواست میزبانی مسابقات جام جهانی فوتسال در ایران در زمره همین فعالیت‌هاست. قطعاً با توسعه این اقدامات می‌توان یک تیم فوتسال امید موفق را به مسابقات المپیک فرستاد.

 

 

کد خبر : ۴۲۲۱۹۷