خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت در گفت‌وگو با ایلنا:

بعد از باخت‌های پرسپولیس غصه‌دار می‌شدم/ سلطانی‌فر انسان هوشمندی است

سخنگوی دولت در بازدید از خبرگزاری ایلنا در خصوص وضعیت ورزش کشور گفت‌وگو کرد.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در جریان بازدید از خبرگزاری ایلنا، در خصوص مهم‌ترین مسائل حوزه ورزش نیز واکنش نشان داد. او همچنین ابراز امیدواری کرد با معرفی سلطانی‌فر شرایط وزارت ورزش و جوانان به سمت تغییر و تحولات مثبت پیش برود.

سلطانی‌فر بسیار هوشمند است

سخنگوی دولت در خصوص انتخاب سلطانی‌فر به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش گفت: او مدت‌ها قائم مقام سازمان تربیت‌بدنی بود و از این حیث شخص باتجربه‌ای است. مجلس فعلی هم با دولت همراه است و به همین دلیل آقای سلطانی‌فر شانس بالایی برای موفقیت دارد. او انسان هوشمندی است و نکات مثبت زیادی دارد که در مجموع می‌تواند کمک‌های شایانی به ورزش کشور کند. ضمن اینکه پشتیبانی از دو تیم استقلال و پرسپولیس هم با دولت است. این حمایت بسیار اهمیت دارد و این هم از دیگر خواسته‌های ما از وزیر جدید خواهد بود. این دو تیم سرمایه‌های ما هستند. ما هم در برابر آن‌ها مسئولیم.

وی همچنین ضمن قدردانی از زحمات گودرزی، وزیر سابق ورزش و جوانان تاکید کرد: آقای دکتر گودرزی برای بهتر شدن اوضاع ورزش کشور زحمت فراوانی کشید. بسیار دانشمند و مطلع بود. تحصیلکرده ورزشی بود و ما باید از زحمات ایشان قدردانی کنیم.

وضعیت تیم ملی باعث افتخار است

وی درباره وضعیت تیم ملی نیز گفت: خوشبختانه تیم ملی ایران نیز در جایگاه نخست آسیا قرار دارد. اخیرا هم در رنکینگ جهانی صعود قابل توجهی داشتیم. چون صعود 10 پله‌ای در رنکینگ فیفا باعث افتخار است. اخیرا هم خبر خوش دیگری داشتیم که تیم ملی جوانان هم به جام جهانی صعود کرده است که این موضوع هم بسیار خوشایند است و جا دارد به همه عزیزان که در این راه زحمت کشیدند خسته نباشید بگوییم.

سلطانی‌فر مسئولیت سنگینی دارد

نوبخت در پاسخ به این سئوال که آیا سلطانی‌فر می‌تواند انتظارات دولت را در وزارت ورزش برآورده کند، اینگونه سخن گفت: این وزارتخانه دو قسمت بسیار مهم دارد. قسمت نخست آن ورزش و قسمت دوم آن نیز جوانان است که باید به خوبی به هر دو پرداخته شود. ضمن اینکه ورزش ما تنها شامل ورزش قهرمانی نیست و ورزش همگانی هم بسیار اهمیت دارد. من فکر می‌کنم به دلیل اهمیت سلامت جامعه باید بخش‌هایی از این وزارتخانه با وزارت بهداشت هم در تعامل باشد.

من آبی هستم پسرم قرمز

نوبخت سپس در پاسخ به این سوال که طرفدار کدام یک از تیم‌های پایتخت هستید، با صراحت قابل توجهی گفت: من آبی هستم. البته خیلی فوتبالی نیستم و وقت زیادی برای دیدن فوتبال ندارم. اما پسر من پرسپولیسی‌ است و برای اینکه با هم کل‌کل فوتبالی داشته باشیم من رنگ آبی را انتخاب کردم.

بعد از باخت‌های پرسپولیس غصه‌دار می‌شدم

سخنگوی دولت در ادامه گفت:‌ چند سال بود که این دو تیم در حد نام خود نبودند و دچار نوسان بودند. پرسپولیس فصل پیش وضعیت خوبی نداشت که البته در پایان لیگ شرایط را به سود خودش تغییر داد. اما وضعیت این تیم در طول فصل طوری شده بود که پس از هر باخت آن‌ها غصه دار می‌شدم. البته الحمدالله وضعیت آن‌ها بهتر شده است. من سال گذشته نیز از موفقیت‌های این تیم خوشحال شدم. آنها پایان فصل درخشش خوبی داشتند. استقلال هم متاسفانه در ابتدای این فصل دچار افت شد که البته الان روندی صعودی در پیش گرفته است و امیدواریم به درخشش خود ادامه دهد. باید بررسی شود که چرا این چنین نوساناتی در این دو تیم زیاد است. 

 

کد خبر : ۴۲۲۳۴۳