خبرگزاری کار ایران

هفته دهم لیگ برتر

جدال اوج گرفته‌ها در خوزستان/ قلعه‌نویی غایب بزرگ دربی تبریز

هفته دهم مسابقات لیگ برتر با انجام پنج بازی از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته دهم مسابقات لیگ برتر با انجام پنج بازی از فردا آغاز می‌شود.

ماشین‌سازی پیکان/ خطیبی رکورد می‌زند؟

رسول خطیبی را شاید بتوان ناکام ترین مربی لیگ برتر تا هفته دهم دانست. ماشین سازی با هدایت او از 9بازی گذشته تنها شش امتیاز کسب کرده است و به تنهایی در صدر جدول قرار گرفته است. خطیبی و شاگردانش در 4 بازی گذشته خود شکست خورده و هیچ امتیازی کسب نکرده‌اند. در طرف مقابل تیم پیکان با هدایت مجید جلالی نتایج ضعیف اول فصل را به فراموشی سپرده است و چند هفته ای می‌شود که با ارائه بازی‌های قابل قبول خود را به نیمه بالایی جدول رسانده است. باید دید در بازی فردا خطیبی می‌تواند نوار باخت‌های پیاپی را پاره کند و یا اینکه به رکورد دست نیافتنی پنج باخت پیاپی می رسد.

سایپا- سپاهان؛ رویارویی فرکی با تیم سابق

رویارویی فرکی با تیم سابقش از نکات قابل توجه دیدار دو تیم سایپا و سپاهان است. فرکی که فصل گذشته با حواشی زیادی از سپاهان جدا شد در این فصل نتوانسته نتایج خوبی با سایپا بگیرد. شاگردان فرکی هفته گذشته با دو گل از استقلال شکست خوردند تا با 8 امتیاز در رده چهاردم جدول لیگ قرار بگیرد. از طرف دیگر ویسی با بردی که مقابل سیاه‌جامگان در هفته گذشته به دست آورد تا حدودی از زیرفشار خارج شد. باید منتظر ماند و دید کدام یک برنده این دیدار حساس می‌شوند؛ فرکی یا ویسی؟

گسترش فولاد تراکتورسازی/ دربی تبریز بدون قلعه‌نویی

دربی این فصل تیم‌های تبریزی متفاوت‌تر از گذشته برگزار می‌شود و یک غایب بزرگ دارد. این دو تیم در حالی مقابل یکدیگر قرار می گیرند که تراکتورسازی سرمربی خود را بر رو ی نیمکت ندارد. قلعه‌نویی در بازی گذشته مقابل فولاد خوزستان به دلیل اعتراض به داور اخراج شد و این بازی را باید از روی سکوها تماشا کند. نکته بعدی این بازی،آماده نبودن ورزشگاه یادگار امام است و این دو تیم باید پس از سالها دربی خود را خارج این ورزشگاه برگزار کنند. تراکتورسازی با 17 امتیاز در رده دوم قرار گرفته و در بازی فردا به دنبال حفظ جایگاه خود در جدول است و از طرف دیگر شاگردان کمالوند به دنبال عبور کامل از بحران هستند.

صبای‌ قم- پدیده؛ به دنبال فرار از قعر

صبای قم و پدیده در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که هر دو تیم شرایط مناسبی در جدول ندارند. شاگردان مرفاوی تنها با یک امتیاز بیشتر نسبت به پدیده در رده دوازدهم جدول قرار دارد. هر دو تیم بازی هفته گذشته را با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رساندند. شاگردان مرفاوی و مهاجری تنها یک بازی فرصت دارند تا قبل از تعطیلات لیگ شرایطشان را در جدول بهبود بخشند. 

فولاد خوزستان_ استقلال؛ نبرد اوج گرفته‌ها در خوزستان

فولاد خوزستان و استقلال تهران در حالی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که هر دوتیم از ابتدای فصل تا کنون شرایط تقریبا مشابهی داشتند. فولاد خوزستان لیگ را بسیار ضعیف آغاز کرد و هفته‌های ابتدایی از قعر جدول تکان نمی‌خورد. شاگردان سعداوی از هفته ششم و برد مقابل پدیده به روند روبه رشد خود را آغاز و توانستند به مرور از قعر جدول فاصله بگیرند. در طرف مقابل استقلال نیز با علی منصوریان در ابتدای کار مانند فولاد نتایج دلخواه هواداران را نگرفت اما با گذشت زمان و هماهنگی بین بازیکنان جدید این تیم توانست خود را رتبه پنجم جدول بالا بکشد. استقلالی ها چهار بازی گذشته خود در لیگ برتر و جام حذفی را با برد پشت سر گذاشته‌اند و تنها یک گل دریافت کرده‌اند.

 

کد خبر : ۴۲۲۶۴۰