خبرگزاری کار ایران

بازیکن سابق کره‌جنوبی به عنوان مربی و استعدادیاب به کادر مربیگری این تیم اضافه شد

مسئولان فدراسیون فوتبال کره جنوبی «چا دو ری» مربی جوان را به نیمکت تیم ملی این کشور اضافه کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از یونهاپ، فدراسیون فوتبال کره جنوبی بعد از شکست تیم ملی این کشور برابر ایران در انتخابی جام جهانی، دست به تقویت کادر فنی این تیم زد و چا دو ری بازیکن سابق این تیم را به عنوان مربی و استعدادیاب به کادر مربیگری کره اضافه کرد. این بازیکن سابق کره‌ای ها در مارس 2015 در دیدار برابر نیوزیلند برای کره به میدان رفت و بعد از آن از فوتبال خداحافظی کرد تا در زمینه مربیگری به فعالیت مشغول شود.

چا دو ری در اصل به عنوان مربی در تیم کره فعالیت خواهد کرد، ولی به دلیل اینکه تنها مربیانی با مدرک مربیگری یوفا قادر خواهند بود این نقش را بر عهده بگیرند، فعلا نامش به عنوان استعدادیاب تیم ملی کره جنوبی مطرح شده است اما او قرار است به زودی برای گرفتن مدرک مربیگری یوفا اقدام کند.

لی یونگ سو، عضو کمیته فنی تیم ملی کره جنوبی درباره حضور چا دو ری در تیم ملی این کشور گفت: می دانیم که این حضور برای ما اتفاق عجیبی است ولی در این برهه از زمان و بعد از باخت به ایران فهمیدیم که نیاز به نغییر در تیم وجود دارد و به کمک بازیکن باتجربه‌ای مثل چا دو ری نیاز داریم تا بتوانیم شرایط تیم را بهبود ببخشیم. او قرار است تا سال آینده مدرک مربیگری خود را دریافت کند و بعد از اینکه این اتفاق رخ دهد، به عنوان مربی با او قرارداد امضا خواهیم کرد. 

فدراسیون فوتبال کره جنوبی نیز ابراز امیدواری کرد حضور چا دو ری به بالا رفتن روحیه ملی پوشان این کشور کمک کند. 

کره جنوبی تاکنون چهار دیدار در انتخابی جام جهانی برگزار کرده است و شکست برابر ایران باعث شد تا این تیم به رده سوم گروه خود سقوط کند و در بازی آخر دور رفت خود نیز باید برابر ازبکستان به میدان برود. دیداری که از اهمیت بسیار بالایی برای کره ای برخوردار است و در صورت باخت شرایط این تیم برای صعود سخت خواهد شد. 

چا دو ری که به زبان آلمانی مسلط است قرار است به عنوان رابط بین اشتلیکه سرمربی آلمانی این تیم و بازیکنان عمل کند. او در جلسه ای فوری با بازیکنان درباره بهبود شرایط شان قبل از بازی با ازبکستان صحبت کرده است.

تیم ملی کره جنوبی قبل از دیدار با ازبکستان باید در دیداری دوستانه برابر کانادا به میدان برود.

 

کد خبر : ۴۲۳۲۶۲