خبرگزاری کار ایران

حرف‌های جالب افاضلی در مورد طارمی، پرسپولیس و استقلال

کارشناس فوتبال ایران معتقد است طارمی در تیم ملی به اوج آمادگی نخواهد رسید.

هومن افاضلی در مورد بازی روز گذشته پرسپولیس به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت:‌ پرسپولیس از کناره‌ها و مرکز موقعیت‌های زیادی به وجود آورد. بازی روز گذشته پرسپولیس ما را یاد پرسپولیس فصل گذشته انداخت. فکر می‌کنم بهترین بازی پرسپولیس در این فصل را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: پرسپولیس روی نیمکت هم بازیکنان خوبی دارد. بازیکنانی که می‌توانند جایگزین بازیکنان اصلی باشند. در حال حاضر بین بازیکنان پرسپولیس برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی رقابت وجود دارد. کسانی روی نیمکت هستند که لیاقت بازی دارند اما بازی گرفتن از آنها سخت است چرا که بازیکنان خوب دیگری هم در پرسپولیس حضور دارند.

افاضلی گفت: از نکات مهم پرسپولیس حفظ ریتم بازی در نیمه اول و دوم بود. این موضوع را در فصل جاری کمتر از پرسپولیس دیده بودیم. سال گذشته پرسپولیس این کار را زیاد انجام می‌داد اما بازی روز گذشته جزو  معدود بازی‌هایی بود که پرسپولیس توانست در طول 90 دقیقه ریتم بازی را حفظ کند. نکته مهم دیگر در مورد پرسپولیس این است که این تیم سال گذشته کمتر به حریف موقعیت می‌داد اما گل می‌خورد. در این فصل اما این مشکل را برطرف کرده است و کم گل می‌خورد.

کارشناس فوتبال ایران در مورد موقعیت‌های زیادی که مهاجمان پرسپولیس از دست می‌دهند، گفت:‌ این موضوع به تمرینات پرسپولیس مربوط نیست چرا که تا آنجایی که من اطلاع دارم این تیم در تمام جلسات تمرینی روی مسئله گلزنی کار می‌کند. مهدی طارمی هنوز به شرایط فصل گذشته نرسیده است برای اینکه او زمان کمی را با باشگاهش تمرین می‌کند. ریتم تمرینات تیم ملی با تمرینات باشگاهی متفاوت است و طبیعتا طارمی در تیم ملی به اوج آمادگی نخواهد رسید.  دلیل این موضوع هم این است که در تیم ملی باید تمریناتی در نظر بگیرید که برای همه بازیکنان در یک سطح باشد.

افاضلی ادامه داد: من احساس می‌کنم پرسپولیس در جلوی زمین هم به آلترناتیو نیاز دارد. شما به این فکر می‌کنید که طارمی چند بازی مصدوم شود. بنابراین این تیم باید شرایطی را فراهم کند که بازیکنان برای بازی در جلوی زمین هم در رقابت قرار بگیرند.

افاضلی در مورد رضاییان و نیمکت‌نشینی او گفت: من فکر می‌کنم با توجه به اینکه برانکو با بازیکنان زندگی می‌کند و در کنار آنها قرار دارد، به همه آنها شانس بازی بدهد. ضمن اینکه از نظر من فصل پرسپولیس هنوز شروع نشده است. فصل پرسپولیس با شروع جام باشگاه‌های آسیا شروع می‌شود. در زمان جام باشگاه‌های آسیا پرسپولیس از بازیکنان به صورت چرخشی استفاده می‌کند و به اکثر بازیکنان بازی می‌رسد.

شما چند وقت پیش معتقد بودید استقلال ترکیب اصلی‌اش را پیدا نکرده است، آیا در حال حاضر این تیم توانسته مشکلاتش را برطرف کند؟ افاضلی در پاسخ به این سوال گفت:‌ من همان موقع هم گفتم که استقلال تغییر می‌کند و از شرایط بدی که دارد خارج می‌شود اما اینکه استقلال بتواند خودش را در کورس قهرمانی قرار دهد، بحث دیگری است. پتانسیل استقلال بالا است اما این تیم برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی نیاز به برخی فاکتورها دارد.

او در پایان گفت:‌ استقلال برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی به ثبات در مدیریت و کادر فنی نیاز دارد. زمانی که تیمی در کورس قهرمانی قرار می‌گیرد تصمیماتی که مربی‌ها می‌گیرند بسیار تاثیرگذار خواهد بود. مدیریت درون تیم و متد تمرینی بسیار مهم است. اینها آیتم‌هایی است که می‌تواند سرنوشت یک تیم را تغییر دهد.

 

کد خبر : ۴۲۳۶۵۸