خبرگزاری کار ایران

افشاردوست: برای بررسی عملکرد تیم ملی والیبال چهار جلسه برگزار می‌کنیم

دبیرکل فدراسیون والیبال به روند بررسی عملکرد تیم ملی والیبال در سال 2016 و انتخاب سرمربی برای سال 2017 اشاره کرد و گفت: والیبال ایران اهداف بزرگی پیش رو دارد و رسیدن به آنها نیازمند برنامه ریزی خاص با دقت کامل است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، «محمود افشاردوست» درباره روند بررسی عملکرد تیم ملی افزود: مجموعه مدیریتی فدراسیون والیبال معتقد است که نتیجه عملکرد تیم ملی ایران در سه رویداد مهم سال 2016 (انتخابی المپیک، لیگ جهانی و بازی های المپیک) گرچه قابل قبول بوده است اما می‌بایست عملکرد تیم ملی ایران مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد تا تیم ملی باید با شادابی و اقتدار بیشتر کار کند.

دبیرکل فدراسیون والیبال تصریح کرد: باید مشکلات و ضعف‌های این موضوع شناسائی شود تا برای سال‌های آینده برطرف شود. این ضعف‌ها می تواند در موضوعات مختلفی از جمله تمرینات فنی، مدیریت، بدنسازی، آسیب دیدگی های بازیکنان و حتی برنامه ریزی فدراسیون والیبال باشد، که باید مشخص و برطرف شود.
وی تاکید کرد: رائول لوزانو مربی بزرگی است و در توانایی او در والیبال جهان شکی نیست، اما باید عملکرد او نیز بررسی شود. لوزانو مربی خوبی است و الان هم شاید پیشنهادی خوبی از کشورها و باشگاه‌های مهم جهان داشته باشد.
افشاردوست با یادآوری هدف والیبال ایران که قرار گرفتند در جمع چهار تیم برتر جهان و بازی‌های المپیک 2020 است، افزود: هدف های بزرگ دقت نظر خاص می طلبد. برای مدنظر داشتند همه جوانب، نشست‌های مشورتی با گروه‌های مختلف برگزار می‌کنیم که تا کنون دو نشست برگزار شده است.
وی تصریح کرد: نشست با کادر فنی تیم ملی والیبال و والیبال نویس‌های تخصصی برگزار شده است و در دو نشست آینده نیز با مربیان و کارشناسان فنی والیبال و پیشکسوتان که سال‌ها تجربه دارند و در والیبال صاحب نظر هستند، مشورت خواهیم کرد.
دبیرکل فدراسیون والیبال با بیان اینکه مجموع داده‌های این چهار نشست تخصصی در هیات رئیسه فدراسیون والیبال مطرح خواهد شد، گفت: تصمیم گیری نهایی در باره انتخاب سرمربی جدید و یا ادامه همکاری با لوزانو و برنامه ریزی برای چهار سال آینده والیبال در نشست هیات رئیسه انجام خواهد شد.
افشاردوست با بیان اینکه پیدا کردن گزینه برای هدایت تیم ملی والیبال کار زیاد مشکلی نیست، گفت: والیبال ایران در جایگاه هفتم جهان است و هدف‌های بزرگی پیش رو دارد. باید با گزینه‌ای برای هدایت تیم ملی به توافق برسیم که تجربه و سابقه مربیگری و کسب مدال‌های جهانی و المپیک در پرونده کاری خود داشته باشد و مسیر را به خوبی بلد باشد. این مربیان در جهان بیکار نیستند و علاوه بر تیم‌های ملی، در باشگاه‌های مهم جهان نیز مشغول کار هستند و عملا تا پایان سال نمی‌توانند به ایران بیایند، پس هنوز فرصت لازم برای بررسی کامل داریم.

 

کد خبر : ۴۲۴۰۰۰