خبرگزاری کار ایران

وزیر ورزش باید مراقب چه کسانی باشد؟

وزیر ورزش که سابقه اجرایی در ورزش کشور دارد و به ورزش کشور آشناست باید مراقب افرادی باشد که در فاصله زمانی کوتاه ممکن است رفتار کاملا متناقضی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، وقتی یک وزیر یا یک مقام بالا دستی در ورزش و فوتبال کشور تغییر می‌کند؛ مقامی که قادر به تغییر مدیران سرخابی‌هاست، همیشه واکنش‌هایی صورت می‌گیرد. واکنش‌هایی غالبا تکراری.  این دسته از افراد البته در فوتبال کشور کم نیستند. واکنش‌های افرادی که مدتی در کادر مدیریتی سرخابی‌ها بوده‌اند و کنار گذاشته شده‌اند یا سودای ورود به کادر مدیریتی یکی از دو تیم را دارند.

شاید بهتر است کمی به عقب برگردیم؛ پس از اینکه گودرزی، وزیر سابق ورزش کشور، رویانیان را از مدیریت پرسپولیس کنار گذاشت، رویانیان علیه وزیر مصاحبه‌هایی انجام داد. در همان روز‌ها مدیرعامل تیم رقیب، علی فتح‌الله‌زاده معتقد بود نباید علیه وزیر اینطور به اظهار نظر پرداخت و باید به او زمان داد تا تلاش خود را برای بهبود ورزش انجام دهد. او حتی در مقام تمجید از وزیر وقت ورزش نیز برآمده بود. فتح‌الله زاده اما نفر بعدی بود. او نیز از مدیریت استقلال کنار گذاشته شد و افشارزاده جای او را گرفت. همین کافی بود که فتح‌الله‌زاده اظهارات اخیر خود را فراموش کند و به صف منتقدان گودرزی اضافه شود. فتح‌الله‌زاده که زمانی معتقد بود نباید علیه وزیر ورزش با صراحت زیادی صحبت کرد چندی پیش گفت:‌ "گودرزی، فوتبال کشور را به ویرانه‌ای برای نفر بعدی تبدیل کرده است."

 اگر چه چشم فوتبال ما از این دست اظهارات متناقض زیاد دیده است اما وزیر جدید ورزش باید مراقب این نکته باشد که در این خلاء به‌وجود آمده در فوتبال، زمین بازی را به افرادی ندهد که فاصله زمانی موافق بودن یا مخالف بودن‌شان بسیار کوتاه است.  به قول معروف؛  آزموده را آزمودن خطاست.

کد خبر : ۴۲۵۰۹۲