خبرگزاری کار ایران

کفاشیان:‌ کشورهای منطقه از ما کمک می‌خواهند/ به حمایت‌های AFC و فیفا نیاز داریم

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال صبح امروز با نمایندگان ویژه مسئولان فیفا و AFC دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان صبح چهارشنبه با پاتریشیا گنزالس از اسپانیا به عنوان نماینده ویژه فیفا و لی لی بی از چین به عنوان نماینده ویژه AFC نشستی را برگزار و درباره وضعیت فوتبال و فوتسال بانوان، نظر مثبت فدراسیون درباره برنامه‌های توسعه‌ای فوتبال بانوان، تشکیل لیگ مجمتع در رده‌های سنی زیر ۱۴ و ۱۶ سال فوتسال و فوتبال، برگزاری فستیوال‌های مدارس فوتبال در ایران و فستیوال دختران افاغنه توضیحاتی را ارائه کرد.

در ادامه این نشست علی کفاشیان گزارشی از روند برنامه‌های آموزشی ارائه کرد و گفت: ایران در مرکز آسیا جزو کشورهای قدرتمند است و کشورهای افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان از ما می‌خواهند که به فوتبال آنها کمک کنیم و فوتبال منطقه مرکز آسیا را توسعه دهیم. پس نیاز داریم فیفا و AFC از ما حمایت کنند تا ما نیز بتوانیم به کشورهای منطقه برای رشد و توسعه فوتبال کمک کنیم.

همچنین نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال از مسئولین فیفا و AFC خواست تا در تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات بزرگسالان بانوان را به جای هر ۴ سال یکبار به دو سال یکبار تغییر دهند تا این موضوع انگیزه‌ای برای تیم‌های بانوان باشد که مرتبا تیمداری کرده و در این زمینه فعال باشند.

در پایان این نشست نیز مسئولان فیفا و AFC گزارشی را از حضورشان در ایران ارائه و اعلام کردند که امکانات تیم‌های ملی فوتبال ایران  مطلوب است و مربیان خوبی دارد. اما برای ارتقا مربیان و پیشرفت آنها، دوره‌های آموزشی برای مربیان باید برگزار شود تا بتوان نتایج مطلوبی را به دست آورد.

 

کد خبر : ۴۲۵۲۱۲