خبرگزاری کار ایران

قهرمان کاراته جهان در گفت‌گو با ایلنا:

با این شرایط نمی‌توان در المپیک نتیجه‌ گرفت/ هنوز خانه کاراته نداریم

گنج‌زاده می‌گوید: ما تا المپیک 2020 توکیو چهار سال زمان داریم و باید در این چهار سال برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم تا بتوانیم در رقابت‌های المپیک نتیجه خوبی کسب کنیم.

سجاد گنج‌زاده، کاراته‌کار وزن 84+ کیلوگرم تیم ملی کاراته که در رقابت‌های جهانی موفق به کسب مدال طلا شد در خصوص رقابت‌های جهانی کاراته که در اتریش برگزار شد، به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: مسابقات جام‌جهانی کاراته در بالاترین سطح خود برگزار شد و خوشبختانه توانستم در وزن 84+ کیلوگرم برابر حریفان به برتری دست یابم و همچنین در بخش کومیته تیمی هم بهترین‌های جهان را از پیش رو برداشتیم و به سکوی اول جهان رسیدیم. تمرینات تیم ملی بر خلاف سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی برگزار شد و در این مدت تمرینات خوبی زیر نظر کادرفنی انجام دادیم که نتیجه آن هم درخشش در رقابت‌های جهانی بود.

او به ورود رشته کاراته به رقابت‌های المپیک 2020 توکیو اشاره و خاطرنشان می‌کند: ما تا المپیک 2020 توکیو چهار سال زمان داریم و باید در این چهار سال برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم تا بتوانیم در رقابت‌های المپیک نتیجه خوبی کسب کنیم. بسیاری از کشورهای جهان که به‌دنبال کسب مدال‌های بیشتری در المپیک هستند از هم‌اکنون برای تیم‌های پایه خود برنامه‌ریزی کرده‌اند ولی برعکس آنها، تیم ملی کاراته  ایران در چند سال اخیر در نتیجه‌گیری حرکت سینوسی داشته است.

گنج‌زاده در مورد کسب نتیجه در رقابت‌های المپیک 2020 توکیو می‌گوید: با توجه به برنامه‌های سایر کشورها، در رقابت‌های آینده شاهد ورود چهره‌های جوان به رقابت‌های جهانی و المپیک خواهیم بود. اگر ما از این قافله عقب بمانیم نمی‌توانیم در المپیک به نتیجه‌ مطلوب دست پیدا کنیم و با این شرایط کسب مدال در المپیک سخت خواهد بود. متاسفانه هر سال ما شاهد تغییر کادرفنی هستیم و هنوز خانه کاراته هم نداریم، این موضوعات از برنامه‌ریزی‌ و نتیجه‌گیری مطلوب جلوگیری می‌کند. البته نباید فراموش کرد که فدراسیون و اهالی خانواده کاراته حمایت‌های لازم را از تیم ملی انجام می‌دهند ولی باید به این موضوع نگاه ویژه‌ای شود.

 

کد خبر : ۴۲۵۹۷۲