خبرگزاری کار ایران

واعظ‌ آشتیانی در غرفه ایلنا؛

سلطانی‌فر اجازه ندهد فدراسیون‌ها با سرپرست اداره شوند/ استقلال و پرسپولیس در جذب بازیکن تعامل داشته باشند

مدیرعامل اسبق استقلال معتقد است؛ مشکلات موجود در قراردادهای بازیکنان ناشی از هیجانات کاذب در فصل نقل‌ و انتقالات است.

امیررضا واعظ آشتیانی (مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال) با حضور در غرفه خبرگزاری ایلنا در نمایشگاه مطبوعات؛ در خصوص مشکلاتی که در قراردادهای بازیکنان این تیم وجود دارد به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: در ابتدا امیدوارم این خبر که بندهایی در قراردادهای بازیکنان وجود دارد که اگر پول خود را دریافت نکنند در تمرینات شرکت نکنند یا در صورت داشتن پیشنهاد خارجی بدون چون و چرا قرارداد خود را با باشگاه فسخ کنند، شایعه باشد. در هر حال من همه اینها را ناشی از هیجانات کاذب فصل نقل و انتقالات و نقش پررنگ دلال‌ها می‌دانم.

وی افزود: استقلال و پرسپولیس تا وقتی بر سر جذب بازیکنان رقابت دارند این اتفاقات به وقوع می‌پیوندد. در زمان مدیریت من در استقلال با مدیران وقت پرسپولیس این تفاهم را داشتیم که اگر بازیکن خاصی مدنظر تیم رقیب بود ما عکس‌العملی در جذب آن نداشته باشیم زیرا این مسئله باعث بالا رفتن نرخ بازیکن و اختلال در بازار نقل و انتقالات می‌شود. برای حل این مشکل تعامل دو باشگاه در فصل نقل و انتقالات بسیار تاثیرگذار است.

آشتیانی در پاسخ به این سوال که آیا این تعامل با اصول حرفه‌ای سازگار است، گفت: در فضای ورزش حرفه‌ای همه باشگاه‌های فوتبال خصوصی هستند اما وقتی در فضایی به سر می‌بریم که 90 درصد باشگاه دولتی‌اند و پول بیت‌المال را هدر می‌دهند اصول حرفه‌ای بی‌معناست. مدیران باشگاه‌های دولتی خود را حافظ منافع شخصی می‌دانند نه منابع مالی باشگاه. در فوتبال حرفه‌ای باشگاه سهامدار دارد و در پایان سال با برگزاری مجمع سود عملکرد به سهامداران ارائه می‌شود. فضای فوتبال ما حرفه‌ای نیست و بیشتر نمایش حرفه‌ای‌گری است.

واعظ آشتیانی در خصوص اداره فدراسیون‌ها و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به صورت سرپرستی گفت: من با آقای سلطانی فر که سوابق آن نشان می‌دهد مدیری لایق و کارآمد است پیشنهاد می‌کنم اجازه ندهند که فدراسیون‌ها با سرپرستی اداره شود. اگر رئیس فدراسیونی در تاریخ معین عمر ریاستش رو به پایان بود از سه ما قبل زمینه و بسترهای برگزاری ثبت نام و برگزاری انتخابات انجام بگیرد و روز بعد از پایان دوران ریاست فرد انتخابات برگزار می‌شد. در حال حاضر وقتی عمر ریاست یک فرد به پایان می‌رسد او را اخراج می‌کنند و فردی را به عنوان سرپرست منصوب می‌کنند تا انتخابات برگزار شود. من با قدرت می‌گویم این یک قانون من درآوردی است و در هیچ جای دنیا وجود ندارد. باز هم به وزیر جدید تاکید می‌کنم سلطانی‌فر پست سرپرستی را از مدیریت ورزش حذف کند و رویه قانونی را و ارکان مدیریتی فدارسیون‌ها بازگرداند.

مدیرعامل اسبق استقلال در خصوص اداره این دو باشگاه بزرگ پایتخت نیز گفت: اگر این دو باشگاه براساس قانون تجارت اداره می‌شوند باید مجمع برگزار و هیات مدیره را انتخاب کنند. حسابرس و بازرس برای بررسی صورت‌های مالی مشخص شود. صورت‌جلسه هیات مدیره به رئیس مجمع که همان وزیر ورزش است ارجاع شود و کارشناسان بررسی کنند که این تصمیمات در جهت منافع باشگاه‌ها بوده است یا خیر.

کد خبر : ۴۲۶۶۰۴