خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم هندبال نفت و گاز گچساران در گفت‌وگو با ایلنا:

فاصله زیادی با باشگاه‌ داری در آسیا داریم/عدم اطلاع از قوانین داوری برایمان مشکل ساز شد

کیخایی معتقد است یکی از مشکلاتی که در این رقابت‌ها گریبان‌گیر تیم نفت و گاز گچساران را گرفت عدم اطلاعات کافی از قوانین داوری بود.

مهران کیخایی، سرمربی تیم هندبال نفت و گاز گچساران که نماینده ایران در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا بود و به‌عنوان چهارمی این رقابت‌ها دست یافت، در مورد سطح رقابت‌های باشگاه‌های آسیا، به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: سطح رقابت‌های باشگاه‌های آسیا به دلیل حضور بازیکنان خارجی و با کیفیت در تیم‌ها از رقابت‌های ملی هم بالاتر است. با حضور در این رقابت‌ها فهمیدیم که برای تیم داری در رشته هندبال باید روی باشگاه‌های هندبال ایران بیشتر کار شود. متاسفانه ما هرچه از لحاظ تکنیکی خوب عمل کردیم ولی از لحاظ بدنی و کار تیمی دارای مشکلات بسیاری بودیم.

او ادامه می‌دهد: تیمی که می‌خواهد به‌عنوان نماینده ایران در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا شرکت کند باید از آمادگی لازم برخوردار باشد نه اینکه مانند تیم ما تا دقیقه آخر هنوز مشخص نباشد که اعزام خواهیم شد یا نه. ما با توجه به این مشکلات به مقام چهارم رسیدیم. امکانات ما با تیم‌های شرکت کنند قابل مقایسه نبود ولی با این وجود از کسب این رتبه رضایت داریم. ما از نظر قدی میانگین پایین‌تری نسبت به سایر تیم‌ها داشتم که این موضوع بسیار محسوس بود.

کیخایی به دیگر تفاوت‌های لیگ ایران با رقابت‌های باشگاه‌های آسیا اشاره و خاطر نشان می‌کند: یکی از مشکلاتی که در این رقابت‌ها گریبان‌گیر تیم ما شد عدم اطلاعات کافی از قوانین داوری بود. داوران داخل کشور به دلایلی از برخی از خطاها چشم پوشی می‌کنند و این موضوع باعث شد تا ما در این رقابت‌ها تعداد خطاهای بسیاری داشته باشیم. ما باید قوانین داوری را جدی بگیریم و به صورت منظم از قوانین جدید استفاده کنیم تا در چنین رقابت‌هایی به مشکل برنخوریم.

سرمربی تیم نفت و گاز گچساران می‌گوید: برای رسیدن به سکوی آسیا باید دیدمان را به باشگاه داری تغییر دهیم و استعدادیابی را جدی‌تر دنبال کنیم. تیم‌های دیگر باتوجه به بازیکنان باکیفیت داخل زمین از نیمکت با کیفیتی هم برخوردار بودند که در مواقع حساس به کمک آنان می‌آمد. اگر ما بخواهیم کمی به مشکلاتمان رسیدگی کنیم به راحتی می‌توانیم تیم‌های آسیایی را شکست دهیم.

 

کد خبر : ۴۲۶۷۲۲