خبرگزاری کار ایران

کی‌روش: مشخص است که همه بازیکنان نمی‌توانند همیشه در تیم ملی باشند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با توجه به شرایط سخت بازی مقابل سوریه گفت: کسانی مثل سروش رفیعی، داریوش شجاعیان، سعید آقایی، علیرضا حقیقی و آندرانیک تیموریان مطمئنا در اردوی زمستان با ما هستند و ما روی آن‌ها حساب کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین امروز تیم ملی درباره آخرین وضعیت ملی‌پوشان اظهار کرد: باید راجع به بازی با سوریه صحبت کنیم بازی بسیار حساسی است و چالش بسیار بزرگی برای این بازی دشوار پیش رو داریم. بنده شرایط و امکانات آنجا را دیده‌ام. باید بگویم شرایط بسیار دشواری خواهیم داشت چرا که در شرایط آب و هوایی خاص و زیر بارانی شدید بازی خواهیم کرد. بنابراین باید تصمیمات درباره بازیکنان با شرایط بارانی آنجا مطابقت داشته باشد.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: در این دوره تنها یک بازی رسمی دیگر داریم و بازی دوستانه‌مان هم چندان سنگین نیست. این مسئله روی برنامه‌هایم تاثیر گذاشت و تصمیم گرفتم که در این اردو بازیکنان کمتری را با خود ببریم.

کی‌روش افزود: بنابراین برخی تصمیم‌ها به خاطر شرایطی که در مالزی داریم گرفته شد و نیز به خاطر برنامه‌های مختلفی که داریم تصمیم گرفتیم برخی بازیکنان را با خود نبریم اما کسانی مثل سروش رفیعی، داریوش شجاعیان، سعید آقایی، علیرضا حقیقی و آندرانیک تیموریان مطمئنا در اردوی زمستان با ما هستند و ما روی آن‌ها حساب کرده‌ایم. چیزی که مشخص است اینکه همه بازیکنان نمی‌توانند همیشه در تیم ملی باشند.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: همان طور که اطلاع دارید چند بازیکن‌مان مثل علیرضا بیرانوند را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم اما خوشبختانه وضعیت وحید امیری بهبود یافته و شرایط خیلی خوبی دارد. البته فیفا هم برای ما جرایمی در نظر گرفته است. در آخر باید بگویم سه چهار بازیکن مهم‌مان را از دست داده‌ایم که پیدا کردن جایگزین برای آن‌ها آسان نیست.

وی ادامه داد: باید مسئولیت‌پذیر باشیم و قبول کنیم که گاهی ما هم اشتباه می‌کنیم و باید مسئولیت اشتباه‌مان را بپذیریم. با وجود این باید برابر تیم فوتبال سوریه قرار بگیریم اما ما از این موضوع ناراحت نیستیم زیرا این اتفاق باعث می‌شود تیم ما با یک چالش بزرگ مواجه باشد و مطمئنا بازیکنان من با انجام یک بازی خوب تمام امتیازات دیدار برابر سوریه را می‌گیرند.

کی‌روش در ادامه درباره دیدار دوستانه ایران در مالزی هم گفت: مهم نیست چه شناختی از حریف داریم بلکه مهم این است که بازیکنان خودمان را در این دیدار بسنجیم. این بازی یک دیدار تمرینی برای ما محسوب می‌شود یعنی یک جلسه تمرین انجام داده‌ایم. باید تا می‌توانیم خودمان را آماده کنیم. خوشبختانه تمام بازیکنان در حال حاضر سالم و سلامت هستند و با قدرت در تمرین‌ها شرکت می‌کنند و همان طور که گفتم وحید امیری هم توانسته سلامت کامل خود را به دست بیاورد. ما در ماه ژانویه یک اردوی خوب را در امارات برگزار خواهیم کرد و در آنجا به مصاف تیم ملی فوتبال ساحل عاج می‌رویم و این دیدار فرصتی است که بتوانیم از بازیکنان جوان‌مان بیشتر استفاده کنیم.

 

کد خبر : ۴۲۶۷۲۸