خبرگزاری کار ایران

عبدالحمید احمدی در غرفه ایلنا:

پیگیر تغییر زمان بازی تیم ملی در شب قدر هستیم/در وزارتخانه سلطانی‌فر، بخش جوانان بسیار مورد اهمیت است

معاون فرهنگی وزارت ورزش معتقد است با برنامه ریزی فرهنگی خوب، می‌توانیم ارزش‌های فرهنگی خود را به دنیا عرضه کنیم.

عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش در بازدید از غرفه ایلنا در پاسخ به این سوال که چرا در وزارت محمود گودرزی به بخش جوانان کمتر پرداخته شد، گفت: یک علت کم توجهی یا بازتاب این کم توجهی به حوزه ورزش برمی‌گردد. حوزه ورزش، یک حوزه عملیاتی و پر سروصداست. طبعا در چنین شرایطی هر موضوع دیگری از جمله موضوع حوزه جوانان در کنار حوزه ورزش قرار بگیرد قدرت برابری با حوزه ورزش را نخواهد داشت. هرچند هم در این حوزه فعالیت شده باشد بازهم در برابر سروصدا و انعکاس حوزه ورزش، حوزه جوانان دیده نخواهد شد.

وی افزود: نکاتی در حوزه جوانان وجود دارد که مهم است. نقش وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان، یک نقش هماهنگ کننده است. وزارتخانه باید بتواند دستگاه‌هایی که در حوزه جوانان فعالیت دارند را با هم مرتبط کند، طبق قانون تکالیفی را برای آن‌ها مشخص کند و بر آن‌ها نظارت کند. مساله جوانان یک مساله فرابخشی است که دستگاه‌های فراوان باید دست به دست هم بدهند تا مسائل حل شود. ما باید انتظارات را در خصوص بخش جوانان این وزارتخانه شفاف کنیم.

احمدی در خصوص برنامه های سلطانی‌فر در بخش جوانان این وزارتخانه گفت: در برنامه پیشنهادی او توجه به مساله جوانان، توجه به ساماندهی امور جوانان، توجه به مسولیت وزارتخانه در بخش جوانان، توجه به بودجه و اعتبارات حوزه جوانان و پیگیری وظایف سایر دستگاه‌ها بخش جوانان است. وزارت ورزش و جوانان یک وزارتخانه نوپاست. موانع و مشکلاتی پیش روی این وزارتخانه بوده و هست . قانون وزارتخانه باید هرچه زودتر تصویب شود که انشاالله در آینده نزدیک آن را به مجلس تقدیم خواهیم کرد. این قانون می‌تواند شرایط وزارتخانه را به لحاظ وظایف و مسئولیت‌هایش شفاف تر کند. انشاالله در این دوره شاهد حمایت جدی تر دولت و مجلس باشیم.

وی درخصوص جریمه ایران از سوی فیفا در خصوص عزاداری در بازی ایران و کره جنوبی در روز تاسوعای حسینی گفت: در آن بازی مردم بسیار خوب و پرشور به امام حسین(ع) احترام گذاشتند. برای ما روشن بود که جریمه خواهیم شد اما در اعتراض به این قانون تصمیم گرفتیم که این عزاداری را برگزار کنیم. چون احترام به عقاید و ارزش‌های فرهنگی و همچنین گرامی داشت آن تناقضی با روح ورزش ندارد. البته قرار است شکایتی به این جریمه بکنیم چون مورد قبول ما نیست. 

احمدی درباره دیدار ایران و ازبکستان که طبق برنامه در شب قدر برگزار می‌شود، گفت: طبعا در هر کشوری چنین شرایطی وجود دارد. روزهای خاصی هست که مورد احترام مردم است و بهتر است که در آن روزها مسابقه برگزار نشود. ما هم پیگیریم که روز این مسابقه تغییر کند. امیدواریم که این مذاکرات نتیجه دهد و به لحاظ زمانی کمی تغییر پیدا کند. اما من معتقدم می‌توانیم با برنامه ریزی فرهنگی خوب، ارزش‌های فرهنگی خود را به دنیا عرضه کنیم.

کد خبر : ۴۲۷۰۷۶