خبرگزاری کار ایران

سلطانی فر: حضور گودرزی در وزارت بسیار موثر بود

وزیر ورزش و جوانان گفت: من گودرزی را به عنوان پیشکسوت قبول دارم و حضورشان در وزارت ورزش خیلی موثر بود.

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی‌فر در مراسم تودیع و معارفه وزیر ورزش اظهار داشت: از جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و همچنین نمایندگان مجلس که از حمایت کردند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: همچنین از ورزشکاران، اصحاب رسانه و مدیران که در جلسه امروز حضور دارند و به طور خاص از گودرزی، وزیر پیشین ورزش و جوانان هم تشکر می‌‎کنم. من ایشان را به عنوان پیشکسوت قبول دارم و حضورشان در وزارت ورزش خیلی موثر بود. شهادت می‌دهم که گودرزی با دغدغه و جدیت مسائل وزارت را پیگیری می‌کرد.

وزیر ورزش ادامه داد: برنامه‌هایم را قبلا گفته‌ام ولی یکسری اصول مدیریتی را که به عنوان چارچوب اصلی بر روی آنها تاکید داریم، اشاره می‌کنم. اولین اصل که شدیدا اعتقاد دارم، تعامل گسترده با همه دستگاه‌ها و نهادها و سازمان‌هایی است که ظرفیت کمک به ورزش و جوانان را دارند. نکته دوم این است که باید نظارت دائمی داشته باشیم. من مدیر میدانی هستم و به صورت ریز نظارت دارم و این نظارت باعث بهره وری می‌شود. محور سوم رعایت اصل شایسته‌سالاری در انتخاب‌ها است. می‌توان از نیروهای داخلی یک مجموعه به خوبی استفاده کرد. من می‌خواهم اقتصاد ورزش را فعال کنم تا سازمان‌های خصوصی خودشان اشتیاق داشته باشند که جلو بیایند و خیلی منتظر اعتبارات منابع دولتی نباشیم. محور پنجم بحث مبارزه با فساد در ورزش است. نمی‌خوام بگویم فساد در ورزش زیاد است، اما عرصه ورزش باید از ناپاکی زدوده بشود و برای این کار اراده داشته باشیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: محور ششم اعمال مدیریت توزیع مالی است. اگر منابع مالی را مدیریت کنیم، ضریب بهره وری افزایش پیدا می‌کند. پروژه‌های زیادی نیمه کاره است، ساخت 68 استادیوم 5 تا 15 هزار نفره شروع شده که بیست مورد آنها تمام شده و بقیه سه هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد. محور بعدی توجه به حضور بانوان است. باید با باور جدی به این ظرفیت اجرایی از آن استفاده کنیم. استفاده از تجارب پیشکسوت‌ها در سیاست‌گذاری‌ها مد نظر خواهد بود. محور بعدی اصلاح ساختار وزارتخانه و سند توسعه ملی ورزش است. محور بعدی هم حمایت از تیم‌های ملی از جمله در بازی‌های آسیایی 2018 و جام جهانی فوتبال 2018 و المپیک 2020 است. حاکم کردن فضای فرهنگی مد نظر است تا ارزش‌های اخلاقی و اسلامی را حاکم کنیم. در نهایت آخرین محور، چابک کردن وزارتخانه است.

کد خبر : ۴۲۷۴۵۳