خبرگزاری کار ایران

آصفی در غرفه ایلنا:

با چند تیم خوب برای بازی دوستانه با تیم ملی به توافق رسیده‌ایم/برای هماهنگی در برگزاری بازی دوستانه دستگاه دیپلماسی کشور آماده است

مشاور بین‌الملل فدراسیون فوتبال از توافق ایران با چند تیم خوب برای برگزاری دیدارهای دوستانه خبر داد.

حمیدرضا آصفی، مشاور بین‌الملل فدراسیون فوتبال ضمن بازدید از غرفه ایلنا در نمایشگاه مطبوعات در خصوص علل ضعف دیپلماسی ورزش کشور گفت: ما به فدراسیون عربستان و قطر باختیم اما باید چند نکته درنظر گرفته شود. این که به عربستانی ها و قطری ها باختیم به ما برنمی‌گردد. کشورهای عربی با هم بده‌وبستان دارند. ما باید تلاش کنیم که کرسی‌های تاثیرگذار را در آسیا و فیفا کسب کنیم. ما باید تلاش کنیم در کنفدراسیون آسیا جایگاه خود را پیدا کنیم.

وی توضیح داد: یک مقدار این قضیه به اعمال نفوذ سعودی‌ها برمی‌گردد؛ به پولی که آن‌ها خرج می‌کنند، یارگیری‌ که با کشورهای عربی‌ کرده‌اند و... باید این واقعیت را پذیرفت که کشورهای عربی طرف ما نمی‌آیند. این ربطی به دیپلماسی ندارد. سعودی‌ها گاهی اوقات ده‌ها میلیون دلار خرج می‌کنند. ایران توان پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه عده‌ای معتقدند برای برگزاری بازی‌های دوستانه مناسب، باید دستگاه دیپلماسی سیاسی کشور نیز وارد عمل شود، اظهار کرد: برای هماهنگی در برگزاری بازی‌های دوستانه با کیفیت‌تر آقای تخت روانچی، معاون وزیر خارجه و دیگر دوستان در وزارت خارجه اعلام آمادگی کرده‌اند. فدراسیون نیز با چند کشور وارد گفت‌وگو شده است.

وی در پایان در خصوص این رایزنی ها گفت: با چند تیم خوب رایزنی کرده‌ایم. البته تا زمانی که این تیم ها قطعی نشود نام آن‌ها را فاش نمی‌کنیم.

کد خبر : ۴۲۷۶۱۵